Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-02

Sladdat i Stävie



Hej och god morgon!

Grönt igår, vitt idag. Körde ju från Bjärred igår eftermiddag och kom hem till ett snötäckt Falun i natt. Plötsligt så är det tydligen vinter? Alltså normalt sett så gillar jag ju vintern men den bör pågå november-februari. Nu är det dags för vår och inte massor av snö. Så jag hoppas faktiskt att detta försvinner snart igen, nu har jag ju börjat vänja mig vid att kunna cykla stig.

Nåväl, igår fick jag i alla fall cykla stig. Linda och jag tog oss ut den korta biten till Stävie där dom har en uppmärkt slinga. Senast jag körde där var markeringen sådär och det var ganska igenväxt. Men nu var markeringen bättre och förutom något träd över stigen (allt kunde jag dock cykla/hoppa över) så var den röjd och fin. Anledningen till detta är att det i helgen kört Stävie Trail där, så passa på att springa om du är i krokarna. Rekommenderar er därför inte att cykla där i helgen, men kommande helger så tycker jag att det är väl värt ett besök.

Underlaget igår var lite småhalt med 1-2 cm hal lera på stora delar av banan, så när jag gasade ett varv så blev det med ena foten ur i vissa av kurvorna. Riktigt skoj halkövning. Jag körde ett varv lugnt, ett varv lite mer uppvärmning och sedan så körde jag hårt på det tredje varvet. Långt ifrån något personbästa, men alltid bra att öva på fart i skog. Varvet är snabbt också, inga tekniska svårigheter just mer än att det är massor av kurvor och tvära korsningar. Igår kryddat med lite halka förstås.

Igår blev tiden 15:54, nästan två minuter från mitt personbästa:

Försökte spela lite trött efteråt. Nejdå, trött blev jag men det var ju guld värt att få sprätta ett varv i skog. Nu är det ju mars så det är dags att försöka bli snabb inför säsongen. Det finns att jobba på.

_______

Såg att Bicycling har öppnat portarna till sitt lag inför 2020, så är du sugen på en unik MTB-upplevelse så kika in det här: https://www.bicycling.se/artiklar/ansok-till-team-bicycling-2020.htm

________

Gianni Moscon blev diskad från Kuurne-Brussel-Kuurne igår efter att ha kastat en cykel på en konkurrent i samband med en vurpa:


För det blev han diskad och fick 200 schweizerfranc i böter. När han fick beskedet såg han till att ha en kameramotorcykel bredvid sig när han slet av sig nummerlapparna och kastade dom. För det belönades han med ytterligare 500 schweizerfranc i böter. Nu är väl pengarna inte ett lika stort problem för Moscon som aggressiviteten verkar vara då det inte är första gången den mannen är i blåsväder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar