Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-22

Dags för inbjudningsrace!


Hej och god morgon!

Igår så körde jag ett pass på Lindas trainer, ville testa grejerna innan dagens inbjudningsrace. Det är en för liten cykel med en maxad sadelstolpe, men det funkar. Punkan på framhjulet lär vi dock lösa idag under förmiddagen för dels lät det en del och dels gungar det lite onödigt mycket.

Körde bara ett kort race för jag ville inte bli allt för sliten inför idag. Det var ändå tionde dagen i rad som jag tränade och idag blir alltså elfte. Känner mig ändå inte nämnvärt sliten, vilket är gött att känna.
Blev trea efter en lite halvtaskig spurt.

46 timmars återhämtningstid med mindre än 17 timmar kvar till eventet. Kan bli tight.

Inbjudningstävlingen idag ska bestå av dom 30 bästa från SWE-Cup på Zwift. Just nu är det 16 damer och 26 herrar anmälda. Vissa kan såklart inte vara med men åtminstone i herrklassen så har arrangören också bjudit in några wild cards för att fylla på. Vet inte hur det ser ut i damklassen. Så det kommer säkerligen att bli lika hårt som i SWE-Cup då de flesta av de bästa ska köra idag. På Swe-Cup så samlades ju inte alla för en enskild tävling så som idag. Jag körde två deltävlingar och blev 9:a och 5:a så där någonstans är det väl rimligt att jag kan bli idag också.

Banan vi kör är 2019 UCI WORLDS HARROGATE CIRCUIT, vilket är en hård bana då det går upp och ner mest hela tiden. Inga långa backar dock men tävlingen lär bli högintensiv och inga långa stunder med lugn och ro.

Tävlingen jag kör kommer att live-sändas här från 12:30, loppet startar 13:00. Jag kommer inte lägga energi på något stream-försök idag...


Damernas lopp drar igång redan klockan 11, med sändningsstart 10:30.


Igår var vi ute och gick mycket här i Bjärred. Nästan 16000 steg är i alla fall mycket för en sådan som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar