Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-24

Motivation i Corona-tider

Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter och jag ska cykla igen. Till- och från jobbet börjar vi med och sedan får vi se om jag inte skarvar med ett Zwift-race också. Motivationen är fortsatt god här. Även om jag håller på med prestationsinriktad träning så är det inte bara för resultat jag cyklar utan också för att det är vad jag trivs med. Cyklar jag så mår jag bra. Jag underhåller ju dessutom rätt ofta mitt tävlingsbehov via Zwift, så jag får utlopp även för den delen av mig som älskar att tävla. Självklart vill jag helst ut och tävla på en riktig cykel. Har längtat som bara den efter att få testa formen på Billingeracet 9:e maj.  Jag kör på och håller mig i form så får vi se vad som händer i Sverige och övriga världen.

Hoppet är det sista som överger en, men visst ser det svårt ut även för tävlingarna i maj. Speciellt med tanke på utvecklingen i Europa där sjuk- och dödstalen ökar i rask takt. Trots katastrofläget i Europa så är jag ändå glad att jag inte bor i USA just nu där deras ledare (med rådgivare) verkar tro att detta är över om ett par veckor och att dom då ska kunna återgå till ett mer normalt liv. Det är väl kanske i själva verket så att dom varken har råd eller kapacitet att klara detta mer än ett par veckor utan måste lätta på trycket. Ett humanistiskt U-land helt enkelt.

Jag kan förstå de som tycker att det blev svårt med motivationen nu när mattan drogs undan under era fötter så kort inpå säsongen. Men försök ändå att göra det bästa med formen ni byggt upp i vinter. Träningstävla mot kompisarna, sno åt er några KOM på Strava och håll ut. Förr eller senare så kommer, troligtvis, världen att återgå till ett mer normalt liv igen.

Full fart framåt! Bild från Billingeracet i fjol, tagen av Cykelkanalen.

Om ni nu spenderar en massa tid hemma och kanske tränar mer inomhus än vanligt så glöm inte bort att det finns -och kommer att finnas ännu mer- cykelmaterial på min YouTube-kanal:  https://www.youtube.com/henrikoijer/
Glöm inte heller att #supportyourlocalbloggare genom att hålla er uppdaterade här. Alltid något cykligt att läsa om. Vi hörs snart igen, håll hoppet och modet uppe till dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar