Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-09

Utecykling, besök i Björbo och Zwift!

Hej och god morgon!

Igår var Linda och jag ut och cyklade en sväng tillsammans på förmiddagen, det var skönt att få lite frisk luft och öva lite balans/teknik i snön. Det blev ett varv runt Varpan med en del svängar bort från asfalten.

Snön har börjat smälta, i veckan tror jag att det mesta försvinner för det ska vara plusgrader nästan hela tiden. Ska försöka samla lite timmar träning, så det får gärna försvinna snabbt.

Frida och jag roade oss vid Fänforsen i Björbo. Vi kastade snöbollar i forsen och såg när dom åkte iväg, vi gungade (ok, det var bara Frida som gungade) och kastade kottar i bäcken. Bra stund tillsammans!

Anledningen till att vi var i Björbo var för att Filip hade match där. Björbos ishall är känd som Dalarnas kallaste ishall men det skulle inte förvåna mig om den står sig bra i hela landet faktiskt. Tack och lov så finns ju en kafeteria där Frida och jag tog ett bord i värmen. Bra utsikt över planen och goda kanelbullar. Gött häng. Falun fick storstryk (1-12), men det gjorde inte så mycket.

På kvällen sedan så skulle jag träna. Fick den fantastiska idén om att livesända det på YouTube men när jag skulle starta allt så vägrade Zwift att starta. Startade om datorn och provade igen. Trodde att jag hade fått igång allt men det fastnade igen så jag fick tvinga en ny omstart med bara någon minut kvar. Kom till slut in i Zwift men hade då missat starten till det lopp jag tänkt sända med ungefär en halvminuts marginal.

Kikade i kalendern och hittade ett Crit city-race som skulle gå någon minut senare. Anmälde mig och fick igång livesändningen. Tyvärr så laggade det jättemycket så det gick inte att titta på, även om några tappra försökte. Det var typ stillbilder med min kommentering. För mig så fungerade dock allt så jag kunde i alla fall cykla som jag skulle till slut. Loppet var dock mycket kortare än vad jag hade planerat från början och dessutom ville de flesta cykla ganska långsamt. Så jag attackerade och lyckades komma iväg solo. Skrapade ihop 7 minuter på 404 watt på slutet och vann med åtta sekunder marginal. Tredje raka Zwift-segern men framförallt så är det på tre helt olika vis jag vinner. Alltid kul att öva på nya varianter så att jag får fler vapen till framtida lopp.

Denna veckas cykelhändelser är att jag ska få besök för genomförande av maxtest på onsdag. På torsdag går en stor Zwift-tävling men jag är inte uttagen i laget utan står som reserv. Lite surt givetvis då det alltid är skoj att tävla mot dom allra bästa Zwift-cyklisterna. Fokuserar då istället på Le Peloton på torsdag och sedan kommer Linda hit. Blir fina fisken det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar