Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-11

Tar en välförtjänt vilodag idag

Hej och god morgon på dig!

Sitter här och har gårdagens sändning från Paris-Nice på i bakgrunden, lyssnar på Vacchi som har en lektion i kantvindscykling. Det har ju varit lite kantvindscykling i inledningen av Paris-Nice och det är ju så härligt. Själv har jag ju ingen superkapacitet på landsvägen men älskar att tävla om det tex är kantvind. Att lyssna på Vacchi får mig ändå att minnas när jag var färsk(are) som cyklist. Lyssnade noga på Vacchi och Adamsson när dom kommenterade tävlingar, all deras erfarenhet och kunskap är något att ta till sig och det försökte jag göra. Nu tycker jag väl att jag är hyfsat duktig på hur man cyklar landsväg, men jag kan ärligt säga att mycket av grunderna har jag lärt mig genom att titta på (och lyssna på) Vacchi och Adamsson.

Linda och jag har ju planerat för att köra Hero Dolomites i juni, men det ligger ju i norra Italien och det är väl lite tveksamt om det hinner lugna ner sig med Coronaviruset där. Om inte så finns ju landsvägs-SM att ta till... Förutsatt att vi får arrangera så stora evenemang i Sverige då.

Körde distans igår igen, helt klart bättre energinivåer än i förrgår men med mer slitna ben. Inte så konstigt att benen var slitna heller. Först fem hårda dagar med Zwift och sedan två dagar långt med totalt nästan åtta och en halv timme distansträning. Snittpuls på 129 och max på 142 igår, ändå bra drag i grejerna så snitthastigheten blev 27,8 km/h. Det gick lite fortare än planerat så jag kom mot hemmet med strax under tre timmar på klockan. Tänkte först nöja mig så men passerade huset med typ 40 sekunder, vände om och fick på så vis ihop 3:00:11. Skönt att vara på rätt sida.

Lite skryt kanske men det känns fortsatt väldigt bra med träningen. Tror bara att jag har haft ett par pass i vinter när det inte har känts bra. Så det är bara att fortsätta på den inslagna vägen.

Idag ska jag ha en välförtjänt vilodag, kände det redan från start igår att det var dags för den där vilodagen. Imorgon så ska jag köra Le Peloton igen har jag tänkt. Får därmed ihop ytterligare några sköna timmar på hojen.

En bild från innan det blev mörkt.

Övre Svärdsjö, Stora Skedvi och Torsång.

Lite data från igår. Ett bättre pass helt klart och jag kom hem med en riktigt härlig känsla.

Mer data finns på Garmin Connect, eller Strava:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar