Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-06

Kan man få en målfoto-granskning av Zwift eller?!

Hej och god morgon!

Körde ju SWE-Cup igår, inte lika dominant uppvisning av oss i Team SZ som förra gången och det kändes som om det finns väldigt många duktiga svenska cyklister. Hade kanske inga drömben, så det kändes sisådär mest hela racet. Hade väl egentligen inga problem att gå med under loppet men det kändes aldrig heller helt grymt. Lyckades dock få till en riktigt bra spurt och trodde först att jag blev trea bakom Tim Gustavsson och Samuel Brännlund. Men tydligen så hade jag bägge bröderna Bäcker framför mig. Surt sa räven och jag blev femma.

Men kolla på detta "målfoto", nog ser jag ut att passera mållinjen före bröderna Bäcker?
Kan man be Zwift att granska målfotot eller? Det där ser ju ut som en tredjeplats till mig, om ni frågar mig. Men enligt resultaten så var jag 4 och 6 hundradelar efter bröderna Bäcker som också blev etta och tvåa i totalen. Duktiga cyklister, helt klart! Det ska ju också sägas att sådär såg det ut för mig, men alla användare får ju sin egna vy, så sett med Bäckers vy så kanske jag var längst till vänster, höger eller var jag nu kan ha varit. Det var tight i alla fall.

Rankad 11:a av alla som kom till start och slutade femma, det gav ett skutt upp på rankingen och jag passerade 100-gränsen med råge och placerade mig som 69 bland alla cyklister på Zwift. Nöjd!

På två av dom fem racen i SWE-Cup så slutade jag 16:e totalt. Hade alltså kunnat kriga om betydligt bättre om jag kört samtliga, givetvis. Men en poäng är ju då också att man faktiskt kör alla. Det var faktiskt 60 herrar som körde samtliga fem deltävlingar, riktigt grymt!

Tittar man på Svenska cykelförbundets sändning så ser målfotot lite annorlunda ut, men det behöver vi inte ta hänsyn till.


Ja, jag streamade ju racet igår. Testade grejerna med mindre än timmen kvar till start och det gick oväntat smidigt vilket resulterade i en live-sändning från loppet. Nu kan jag ju streama alla mina tävlingar!
Nåväl, vill ni följa min resa fram till femteplatsen så får ni kika här. Jag snackar lite före loppet, lite under loppet och lite efter loppet:


Mycket Zwift i detta inlägg men det var ju liksom grej of the day igår. Lite synd att cupen är över, nu när jag kommit igång så bra. Men det är bara att tacka och bocka för att vi fått chansen att tävla så många svenska cyklister tillsammans på SWE-Cup. Längtar redan till nästa Zwift-säsong!

Glöm nu inte bort att ha en riktigt härlig fredag, så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar