Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-15

Cykling i Hosjödirten och på Björkberget







Hej och god morgon på dig!

Igår var vi ute och motionerade, jag visade Hosjödirten för Linda och vi trampade runt i Kniva-området. Hosjödirten var lite eftersatt med underhållet och på en liten del av dirten hade marken börjat förberedas för något annat. Därefter styrde vi söder ut men vek in mot Björkberget där vi cyklade upp och letade stigar. Det ska då sägas att jag körde cross med landsvägspedaler och hade sagt "bara jag inte behöver gå någonstans eller att det blir för tekniska stigar". Jodå, vi fick gå och jodå, vi cyklade tekniska stigar. Ett tag var jag märkbart irriterad varpå jag märkte att Linda var märkbart glad.

Totalt var vi utomhus i 4½ timme ungefär. Plus ett fikastopp på Staberg. Idag ska vi också ut några timmar, men idag tar jag min heldämpade MTB så att jag har rätt utrustning för ändamålet. Igår var planen "bara cykla asfalt, möjligen lite grus runt Runn" men så blev det ju alltså inte.

På kvällen så körde jag lite Zwift också. På grund av det ena och det andra så blev det inte dom race jag först hade tänkt mig utan jag startade i ett 47 km långt lopp med två långa backar, men hade ingen lust med ett så långt race. Så jag körde på en stund och klev sedan av. Fick i alla fall en längre hårdkörning så det var bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar