Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-04

Med i tidningen, SWE-Cup Zwift och jag kan laga din trasiga telefon

Foto: Helena Wrete

Hej och god morgon!

Bilden ovan är från en tidningsartikel jag är med i idag. En Plus-artikel för den som vill läsa lite mer. Totalt tre artiklar om ungefär samma sak i dagens tidning men olika vinklar. Det som beskrivs är ju inte positivt men det är bra att det blir belyst. Om man inte pratar om problem så är det lätt att dom göms och glöms.

________

Läste att 40-åriga Nicloas Portal dog till följd av en hjärtattack igår, Nicolas var en hyllad sportdirektör i Team Ineos och en före detta proffscyklist.

________

Igår tränade jag inte, så egentligen har jag väl inte jättemycket att skriva om då detta brukar vara min träningsdagbok. Ska dock träna idag och det ska på något vis förbereda mig inför mg inför morgondagens SWE-Cup på Zwift. Dags för ännu ett premium-event! Just nu 168 anmälda men det är ju 35 timmar och 40 minuter kvar också, så det kommer nog att ramla in många anmälningar nu fram till 19:00 på torsdag. Som jag ser fram emot detta!

Banan denna vecka bjuder också på lite mer motstånd än senast. Senast var det ju en platt bana och en taktisk manöver från oss i Team SZ som gjorde tävlingen både hård och att det inte blev en stor klungspurt om segern. På torsdag finns en backe vi ska köra två gånger som kommer att sålla lite i fältet. Sand and Sequoias två varv för er som känner till den. 42.7 kilometer också så man hinner faktiskt bli trött. Ja, jag tycker det där är jättekul.

________

Bytte skärm på grabbens telefon igår också, så nu kan jag det. Köpte lite verktyg och en skärm med den mentala inställningen "hur svårt kan det vara?". Det var lite pilligt för man bygger visserligen stora telefoner nu för tiden, men delarna (främst skruvarna!) inuti är fortfarande små. Det var skönt när vi fick igång telefonen igen och jag kunde konstatera att jag fixat det. Så nu kan jag reparera telefoner också, kan ju vara bra med tanke på hur ofta skärmarna går sönder.

________

Det här får nog räcka för idag, vi hörs snart igen!

3 kommentarer:

  1. Grymt jobbat med displayen, dock tror jag inte framkameran fungerar som den ska om den är ihopsatt så 🙈 Hör av dig om du behöver hjälp så löser jag en tid i vår butik!

    SvaraRadera
  2. Det var en ögonblicksbild från arbetet, gjorde lite fel först men rättade till det och fick ihop den fullt fungerade sen. Kanske kan få jobb hos er?

    SvaraRadera
  3. Körde SCF Swecup Pre-Race Group Ride i måndags,lagom lätt för en motionär.Lycka till imorgon,se om man kan följa den nånstans.

    SvaraRadera