Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-03

Watt is love, bloggnytt och cykelrelaterat om Corona

En rätt härlig känsla när jag efter 83 minuters cykling, varav 69 minuter på ett Zwift-race, kan köra 400 watt i 6 minuter för att avgöra loppet till min fördel. Från attacken och in till mål så höll jag 376 watt i 18 minuter och vann solo med 44 sekunder.

Ja, så gick det till när jag vann loppet ovan. Tryckte till på andra varvet, fick en lucka och tänkte att dom skulle få ta i för att fånga in mig. Det gjorde dom aldrig...

Hej och god morgon, förresten. Hoppas att ni sovit gott och är redo för en ny, härlig, dag.

På gårdagens första race som var 53 kilometer så försökte jag gå loss några gånger men då ingen riktigt ville vara med och leka så blev det liksom inga långa utflykter. Dessutom var det en kille i loppet som drog klungan mest hela tiden och snittade 5.2 watt i nästan 70 minuter. Så då gick det liksom halvfort mest hela tiden i klungan vilket inte lockar till attacker, tyvärr. Jag gjorde en halvtaskig spurt men hade krafter nog för att rädda upp det hyfsat och slutade trea.

Men då det racet inte riktigt blev som jag tänkte mig så körde jag det där andra Crit-racet också och då ville jag inte ha ett lätt race. Sånt kan man bestämma själv och det gjorde jag. Fartökning från start och sedan attack ut på andra varvet. Riktigt skön känsla att se avståndet bakåt växa.

 Försökte chatta lite med övriga i klungan och se om det gick att få fart på kalaset i det första racet, men det var mest tystnad och avvaktande åkning.

________

I år tänker jag försöka lista dom bloggare som varje månad ger mig flest besökare via länkar till mig. Så här kommer februari topp 3:
1. Tomas Cykelblogg
2. Pulskurvan
3. Töjren

Tomas vann rätt överlägset men mellan placeringarna 2-5 var det riktigt jämnt. Nya tag i mars så får vi se om det blir någon förändring.

Jag har ju ett mål med året att förbättra mig på sociala medier och kan glatt konstatera att bloggen nått 12% fler läsare per dag i februari 2020 jämfört med 2019. Det går åt rätt håll!

________

Lite cykelrelaterade nyheter gällande Corona-viruset. UAE Tour stoppades och sedan i torsdags så har några lag varit i karantän på hotellet där dom bodde efter att några testat positivt för Corona-viruset. Nu har dock Cofidis sportdirre Roberto Damiani hotat med hungerstrejk om dom inte blir utsläppta snart. Cyklisterna tappar ju den form dom byggt upp!

Nathan Haas och Attilio Viviani tar det dock lite mer med ro och har spelat in en video som hjälp till cyklister som hamnat i Corona-karantän:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar