Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-23

Riktigt besviken igår

Hej och god morgon på dig!

Just idag är jag kanske inte så besviken. Men igår under loppets slutskede så var jag riktigt besviken. Jag talar alltså dels om SCF's inbjudningsrace på Zwift och dels min egna insats. På en tävling där banan passade mig bra och jag gärna ville göra en bra insats så gick det på skit. Bokförde en blygsam 19:e plats och kan väl inte göra mer än att bryta ihop och komma igen.

Att jag senare igår inte blev uttagen till Team SZ-laget som kör Pro-Am-tävlingen på tisdag gjorde väl mig inte mer nöjd direkt. Man vet att man kör i ett bra lag när man är rankad 65:a i världen på Zwift, åtta bland samtliga svenskar och inte platsar i den femmannatrupp som kör på tisdag. Står dessutom som tredje reserv så jag är väl rankad åtta bara i laget. Ja jösses...  Denna Pro-Am körs som en individuell tävling med ett sammandrag och eftersom jag på förhand anmälde att jag inte kunde köra den andra av dom tre tävlingarna så förstod jag ändå lite att jag låg illa till. Dels blev jag inte uttagen till den första tävlingen för att jag inte skulle köra samtliga och det var bättre att fem åkare som kunde åka alla race fick chansen. Andra racet körde jag ju inte heller och nu när det är dags för tredje och sista så har jag ju inte tagit några poäng i dom två första och då kör jag inte heller den tredje. Lite synd för det är dom tävlingarna med alla dom bästa med som är roligast (och hårdast) att köra. Jag förstår ändå uttagningen, så det är inte det. Men jag hade gärna kört...
Hoppas att det går bra för Brännlund (jodå, han är uttagen) och grabbarna. Kul också att det gick så bra för Brännlund både igår och i senaste Pro-Am. Det trillar ju in lite priser och slantar till honom nu tack vare detta. Vinner man en enskild Pro-Am så får man 500 dollar och totalseger ger 3000 dollar, plötsligt finns det lite att köra för även på Zwift. Det tycker jag att en slitvarg som Samuel Brännlund är värd. Nu vinner han kanske inte totalt, men en del lön för mödan blir det ju.

Tillbaka till tävlingen igår då. Jag skrev ju innan att jag hade varit 9:a och 5:a på SWE-Cup och hoppades på något liknande. Men igår gick det alltså inte alls. Hade kunnat dra en radda ursäkter men sammanfattningsvis så gjorde jag en dålig insats och då blev resultatet därefter.

Jag kommer igen, det här var bara en av tusentals tävlingar på Zwift. Tar en vilodag idag efter dom där elva raka träningsdagarna och laddar om för nya äventyr.

Gårdagens setup på balkongen.

Solen tittade fram och Linda hejade med kaffe-kopp. Tishan åkte av innan start, oroa er inte.

Eftersom loppet var ett inbjudningslopp så syns inte resultaten på internet. Jag har dock lagt ut skärmdumpar på min Facebook-sida, så klicka här om du vill se dom: https://www.facebook.com/henrikoijer/posts/179573520727589

Zwift tog faktiskt rekord i samtida användare i helgen med 19720 cyklister inne på Zwift samtidigt. Tidigare i veckan så slogs det tidigare rekordet och då nåddes ungefär 16650 cyklister. Den här Corona-karantänen verkar vara bra åtminstone för Zwift. Antalet proffs som kör har ju också ökat snabbt och dom syns på tävlingarna, det är dock lite kvar att lära sig för vissa innan dom är bra också på Zwift. https://www.cyclingnews.com/news/george-bennett-on-life-in-lockdown-and-losing-at-zwift/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar