Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-03-21

McDonald's, toapapper, jobbade hemma och seger över proffs på Zwift!



Hej och god morgon från Bjärred!

Bilden ovan tog jag i Mjölby igår kväll när vi stannat till där för ett toastopp på McDonald's. Det blev också en chokladshake till chauffören. Vi körde ner igår efter jobb, skola och ridning och har nu vaknat upp här. Linda konstaterade vid tretton i åtta att vi hade förlorat nästan hela dagen och det var dags att kliva upp.

Handlade på Willys igår och konstaterade att dom nu fått påfyllning av toapapper från en leverantör. Den hyllan har ju annars gapat tomt ett bra tag. Det är nog inte en fråga om att leverantörerna inte har produkterna, utan att det plötsligt blivit folk som storhandlat som om dom ska ha påsk, midsommar och jul samtidigt. Jäst fanns dock inte och hade inte funnits på tre dagar. Vanligt mjöl fanns inte heller. Något jag inte fattar är varför folk inte bunkrar godis?! Om jag skulle vara instängd i 14-140 dagar så hade jag hellre haft godis än mjöl hemma.

När jag var på affären så gjorde jag en god Corona-gärning och handlade åt min granne som är i riskgruppen. Det gäller ju att hjälpas åt nu.

Vi kör lite hipp som happ i detta inlägg. Frida och jag jobbade hemifrån igår, fullt upp hela dagen faktiskt. Jag la in dom sista priserna som ska gälla från 1:a april och Frida jobbade med Roblox.


Klämde in ett lunchpass på Zwift också som slutade i seger. Det blev ett speciellt lopp på en ganska enkel bana men med två proffs i startfältet. Det är tydligt nu på Zwift att allt fler proffs har hittat dit. Igår körde jag mot Rémi Cavagna (‎Deceuninck–Quick-Step) men även det pensionerade proffset Daniele Ratto. Den senare verkade inte allt för ambitiös och försvann snart. Men Rémi hängde med bra och efter att jag hade attackerat en gång så kontrade han när jag blev inhämtad. Körde sedan en lång soloutbrytning där tyvärr klungan blev lite uppgiven. Vem har chans mot ett proffs liksom? När jag såg att hans siffor dalade något så chansade jag med en långspurt/attack med 17 sekunder upp. Lyckades faktiskt att ansluta men då klungan också jagade ikapp honom så bröt han. Efter det så laddade jag om inför en spurt som jag också vann. Om man bortser från en uppenbar fuskare som plockades bort från resultaten.

Efter otaliga försök med att få en fungerande livestream så har jag nu installerat om hela datorn och ska nu installera om OBS Studio igen. Tänker att om jag kör om från början så borde det fungera bättre. Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar