Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-07-06

Cykling, cykling och lite mer cykling


Hej och god morgon på dig!

Uppe före tuppen idag igen då det vankas Le Peloton. Det ska regna idag men det stoppar inte mig, denna gång. Ska köra mig trött inför Mörksuggejakten innan jag tar morgondagen som återhämtning och ett lättare väckningspass på lördag. Så det blir skarvning vidare till jobbet nu på morgonen och sedan så ska jag cykla hem också. 

Igår så cyklade jag också till- och från jobbet. Skönt att ha kommit in i pendlingslivet igen, det känns ju alltid bra att få lufta sig och få in träningen på ett så smidigt vis. Att få andas lite frisk luft och få lite puls innan jobbet gör mig vaken och alert på jobbet. Att cykla hem efteråt ger mig en chans att bearbeta arbetsdagen rensa både kropp och knopp innan jag kommer hem. 

Igår blev det en väldigt lång dag i Borlänge då jag först var på jobbet i 9½ timme följt av ett nästan 4 timmar långt möte om Borlänge Tour. Himla trevlig tillställning hemma hos tävlingsledaren med gott att äta och dricka samt mycket mingel. Denna vecka kör vi tre avstämningsmöten, först Lugnet-helgen i måndags, igår Borlänge Tour och idag är vi några som kör ett gemensamt övergripande möte. 

Eftersom mötet var långt så blev det till att cykla hem i skymningen, en himla fin kväll att cykla i och jag hade bra fart för att hinna hem innan mörkret. 




Jag snittade 32,6 med gravel-cykeln med 252 watt i snitt utan att förta mig. 

Dags att rulla iväg i regnet strax. Det här blir skoj. 

Ha det bäst så hörs vi här imorgon igen. Kanske ses till Mörksuggejakten också? Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar