Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-07-11

Trött efter Mörksuggejakten, mina nya flaskställ, dagens träning, pappavecka, min Facebook-sida och nya strumpor!


Hej och god morgon på dig!

En till bild från Mörksuggejakten, tagen av Cykelkanalen. Har du sett fler bilder på något annat ställe? 

Igår var det verkligen dagen efter för mig. Jag var så totalt trött i kroppen och knoppen så hela dagen gick jag på sparlåga. Det är väl vad som behövs ibland och idag så ska jag vara mer återhämtad igen och redo för mer cykling. Det blir 5 mot 5 på Zwift idag, eller Zwift Club Ladder som det nog egentligen heter. Alltid kul tävlingar tillsammans med fyra lagkamrater där vi ska försöka utmanövrera motståndarlagets åkare. Superskoj.

Bilden ovan har @xyklisten tagit. Han är duktig på det där med att ta bilder. Oliver Lindblom och jag står nog och funderar på vad som kunde ha hänt om inte om fanns. Jag med mitt haveri och Oliver hindrad av en vurpa och stannade för att plocka upp sin flaska och därmed tappad grupp. Både Oliver och jag har uppåtgående form så när pusselbitarna faller på plats, då jäklar! 

När jag väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar så bytte jag flaskställ igår kväll. På min gravel-hoj. Så nu har jag likadana flaskställ på min MTB och min gravel. Det är flaskstället till vänster i bild som är mitt nya och det till höger var det enda jag hade nu till mina fyra cyklar... Så jag köpte ett par nya flaskställ på Biketown i lördags. Inget fel på det till höger, det har jag nog haft i 7-10 år ungefär. Så det får fortsätta göra nytta på vintercykeln. Körde med det nya flaskstället för första gången på Mörksuggejakten i söndags, lite ovant men jag lär mig snart. Mitt nya flaskställ heter Elite Cannibal XC och mitt gamla är också ett Elite så jag litar på kvalitén. Om man kan tänka sig en vit detalj på flaskstället så är det just nu halva priset. Om jag ändå hade vetat det där och då... 

Jag har också gjort ett försök att få min tubeless setup på gravel-hojen att bli mer tät. Det läcker en del luft mellan passen och helst vill jag givetvis att det ska vara så tätt som möjligt. 


Barnen kom hem igen, pappavecka denna vecka och vi inledde med bad vid Gullnäs. Mina äldre barn var borta förra gången det var pappavecka så det har varit en lång stund utan dem och därför känns det lite extra härligt denna vecka. 


Min Facebook-sida närmar sig sakta men säkert 3000 gilla-markeringar. Sakta då jag inte direkt jobbar för att göra den viral eller något utan mest bara lägger ut om att jag har bloggat. Just nu har den 2977 gilla-markeringar och 3000 låter ju lite bättre så om du inte redan gillar sidan så gilla gärna min Facebook-sida nu. 

Siroko har släppt lite nya strumpor. Det röda priset får ni med hjälp av min samarbets-länk. Den ger 10% på hela sortimentet, som många av er redan känner till. Inga koder eller annat behövs utan använder ni bara min länk så räknas alla priser om på sidan och ni stöttar mig samtidigt. https://srko.co/henrikoijer


Det blev ett gott och blandat-inlägg idag, så som det gärna kan få bli. Jag tuffar på, hoppas att du gör detsamma så hörs vi här imorgon igen. Ha det bra, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar