Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-07-31

Min bästa 5 min effekt på 12 månader!


Hej och god morgon på dig!

Ny vecka, nya möjligheter och en liten stund med sol såhär på förmiddagen. Ska hinna ut och njuta lite av solen idag är planen. 

Ovan ser ni min watt- och pulskurva från gårdagens online-race. Det gick inte så bra på ett personligt plan då benen var sega men för laget gick det bra och vi blev tvåa. Jag räddade upp mitt lopp något genom att göra en bättre andrahalva av loppet än förstahalva. Det var två omgångar med backar som skulle köras tre gånger. Redan i första backen första gången så kändes benen sega och i andra backen på första omgången fick jag vika ner mig från täten. 

När jag tittar på det såhär i efterhand så ser jag att jag i den första omgången av backar noterade den högsta 5 min effekten på 12 månader. Det ger en förklaring till varför det kändes segt. 416 watt var det jag presterade i 5 minuter igår. Skönt att siffrorna går åt rätt håll. 

På hela loppet som varade i 76 minuter så snittade jag 295 watt och då tyckte jag ändå att det gick lugnt långa stunder så det var rätt hårt ändå. 

Ture, som rymde i förrgår, såg nästan ut att skämmas när det serverades morot igår. 

Det blev en kvällspromenad igår efter att regnet avtagit. Vi hann också med en uppskattad omgång av Bamse-bingo. 

Dags att göra mig i ordning och bege mig ut innan regnet anländer här. Vi hörs imorgon igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar