Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-07-01

Gammal och grå - uppe ändå!

Hej och god morgon på dig!

I helgen så blir det ingen Ränneslättstur för mig, istället så blir det pyjamasparty för min Frida med tre av hennes kompisar. Att prioritera sina barn känns som en lätt sak att göra och nästa vecka är jag tillbaka i Långloppscupen med Mörksuggejakten igen. Då blir det hårt, härligt och ärligt längs den snabba men något kuperade banan i Rättvik igen. En gammal favorit det där just för att banan är så himla fin. 

Igår så kikade jag på XCC-loppen i världscupen där Jenny såg ut att ha snabba ben som räckte hela vägen till en finfin femteplats. Ska bli kul att få följa hennes framfart på söndag.

Jag kikade också på resultatlistorna från ungdom- och masters-SM i tempo. Bra kört alla! https://www.sportstiming.se/event/12664/results Idag kör ungdomar, damer och äldre herrar sina linjelopp. Imorgon kör övriga herrar, info och liveresultat hittar ni här: https://www.sportstiming.se/event/12665

Det är mycket cykel nu. Touren startar idag, det körs gravel på åtminstone två håll plus Unmapping Sweden med bland andra Skoda Cycling Team där täten passerar i dessa krokar nu. Massor av cykel i olika former helt enkelt och det finns något för alla denna helg. 

En bild på min Cannondale SuperSix EVO SE från i torsdags, det blir nog en tur på den idag igen. 


I juni så fick jag ihop 2021 träningsminuter. Även om det gått lite knackigt i år så har jag nu hållit mig över 2000 minuter/månad sedan mars månad. Saknar dock det där lilla extra som jag fick till under stora delar av förra året då jag höll mig över 2500 min/månad. Under 2021 så höll jag mig över 2500 min/månad hela året vilket la en bra grund till att cykla fort. 
Jag hade också 5 månader med 2500 minuter eller mer under förra året fram till augusti då jag fick Covid och sedan kom diskbråcket i december. Nu har jag egentligen inga ursäkter längre så jag hoppas och tror att jag kan studsa tillbaka under juli 2023. 

Det ni under juni månad köpte mest med min rabattlänk var cykelbyxorna Aspen som nu går till 65% rabatt och kostar 514:-: https://www.siroko.com/sv/p/aspen-cykling-korta-cykelbyxor-man?type=henrikoijer 


Ha en fin helg! 

Med vänlig hälsning
Henrik Öijer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar