Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-31

Perkele så kallt det var!

 

Hej och god morgon på dig! 

13.7 minusgrader igår kändes i kinderna (bland annat). Det är rätt kallt det och så snart jag började cykla från gården så kände jag det. Tänkte ändå att det blir bättre senare, vilket det förvisso blev en stund innan det blev värre igen. Igår så körde jag nämligen nästan två sträckor av Le Peloton och då höll jag värmen hyfsat men sedan när jag slog av på tempot igen och cyklade mot jobbet så blev det jobbigt. 

Klarade av också det men skulle ha klätt mig lite varmare. Typ en buff runt halsen/ansiktet och mer på benen. Dom cykelbyxor jag hade är helt grymma vid några minusgrader men -13 - -14 kräver lite mer. Jag klarade av kylan ändå och såhär i efterhand var det givetvis helt klart värt det. Fick ju snickesnacka med cykelkompisar och öva på att trampa fort.




Jocke, Jonas och Jonas. 

Jag hade den gamla Bianchi-crossen och oj så mycket lättare den rullar jämfört med min vinter-MTB. Istället för att bli avhängd så kunde jag vara med och bidra i dragarbetet. 

Medeltemperaturen blev -10.5 enligt min Garmin. På hemvägen så hade jag istället +2.0, betydligt skönare!






Himla fin hemcykling. Fick ihop två timmar och 36 minuter igår vilket gör att jag nu passerat 2000 minuter med råge för mars månad. Är faktiskt uppe i 2094 minuter, så mars månad blir högst troligt den månad jag tränat mest sedan juli. 

I Augusti fick jag ju covid vilket påverkade min höst och sedan diskbråck när jag var på gång igen... 


Idag njuter vi av att det är fredag igen. Det blir en cykelluch, en AW-cykling på Zwift 17:30 och sedan ska jag nog montera stänkskärmarna på min MTB också så att den är redo för vårvintern. 


Ha en härlig fredag, njut av solen, cykla snyggt så hörs vi imorgon igen. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar