Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-03

Fin morgoncykling och mycket träningstid!


Hej och god morgon! 

Igår blev det cykelpendling till- och från jobbet igen, första gången på över tre månader. Samma sak med Le Peloton, där var det också samma sak som med pendlingen. 22:a december var förra gången och det var härligt att vara tillbaka i pendlar- och Le Peloton-sadeln. 

Jag har slarvat med ryggövningarna ett tag så jag har bara gjort dom en eller två gånger om dagen när jag borde göra dom tre gånger om dagen. Vet inte om det är det men vi kan väl killgissa att det kan vara en orsak till att jag var lite mer stel igår igen. 

Vidare så har jag ju tappat rätt mycket kapacitet också så det var inte många meter jag hängde med på Le Peloton. Förstasträckan börjar med en nedförsbacke, där hängde jag med. Men så fort det började luta uppför så fick jag ge mig. Som ni ser på bilden ovan. Det är rätt tufft att känna att det fattas så mycket, samma sak när jag körde Zwift häromdagen. Istället för att vara med och slåss om segrar så är jag en som blir avhängd tidigt. Det är inte helt lätt att smälta men det gäller att hitta guldkornen och dom små framstegen som kommer att leda mig tillbaka. 





Det var en fin morgon och jag fick mycket träningstid. 

En av fördelarna med att vara lite mindre bra, det blir mer tid i sadeln. 


Jag cyklade hem också, så det blev två timmar och 34 minuter i sadeln igår. 


Bra start med träningsmånaden och idag rundar vi av arbetsveckan med AW-cykling på Zwift. En klassiker som jag gärna är med på. Ha en skön fredag så hörs vi snart igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar