Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-28

Svenska Cykelspelen samt Trafikverkets hantering av cykeltävling på väg

Hej och god morgon på dig! 

Vet inte hur bra koll ni har på www.scf.se så jag tänkte passa på att tipsa om två artiklar till er som kanske inte kikar där så ofta. 

Den första gäller Svenska Cykelspelen som vi arrangerar i Falun och Borlänge 10:e till 18:e juni. Det är klart att vi också kör med det populära ungdomslägret i år! Lördagen den 10:e arrangerar vi sprint (XCE) i Falun, på söndagen den 11:e kör vi Lugnet XCO och sedan avslutas Svenska Cykelspelen med Borlänge Tour 16-18 juni. 11:e till 15:e kommer vi att fylla med en rad cykelaktiviteter där ungdomslägret blir en av dessa aktiviteter. Mer detaljerat program kommer under våren men här kan ni läsa lite mer: https://scf.se/mountainbike/cykelspelen-falun-och-borlange-med-fina-ungdomslager-i-aven-i-ar/ 

Trafikverket har kommit med ett förslag till Regeringen angående finansieringen av omskyltningen vid tävlingar på väg. Förslaget som är inlämnat säger att ideella föreningar inte ska behöva bekosta detta under 2023 och att det i höst ska beslutas om hur man gör för 2024 och framåt. SCF har en artikel om det som ni kan läsa här: https://scf.se/forbundet/svenska-cykelforbundet-valkomnar-trafikverkets-forslag-till-regeringen/ 


För egen del så hade jag en vilodag igår. Välbehövligt efter sex dagar i rad med träning i förra veckan. Istället så lade jag lite tid på att fixa i ordning mina nya cyklar. Nu är jag nog i princip klar, vilket känns skönt att ha fått det gjort. Nu ska jag bara invänta den riktiga våren också så att jag kan ut och cykla på dom. 

Idag ska jag vara med på två cykelmöten. Först ett gällande Svenska Cykelspelen kopplat till Visit Dalarna och efter det så har vi ett möte om Falu-helgen. Därefter så ska jag klämma in ett träningspass innan läggdags också. 

Ha nu en riktigt skön tisdag, så hörs vi imorgon igen. Hoj!



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar