Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-19

Distanscykling i grupp med nya handskar för vårväder!

Samling vid Borlänge cykelklubbs klubblokal för avfärd vid 9-snåret. Ja, vi tog bilen dit. 

Efter lite drygt en timme så passerade vi Stennäset och mitt hus. Kändes lite märkligt att börja en runda med att cykla mot och förbi huset men så kan det bli. Populärt cykelstråk utanför mig, som jag varit inne på förr.

Linda grävde, till allas glädje, fram chokladbollar en bit in i passet. 

Norr om Falun så låg det lite mer snö och det var fortfarande ganska rejäla snövallar. 

Jag hann med ett par bilder på mig själv också, mest för att ni inte ska glömma hur jag ser ut.

Lillltäkt utanför Sundborn. Här hade gruppen skalats ner från 7 till 5 cyklister. Jag hade fullt sjå att hänga med utför ner från Skuggarvet och vi hade också fått se ett snöröjningsfordon som kört i diket.

Bron över till Hojsöholmen. 

Vi var ute på riksvägen mellan Falun och Hedemora ett tag också. Då blev det cykling på ett led. Vissa var mer sugna på fartökningar än andra så det sprack av lite i gruppen. Härligt med gnetcykling på distanspassen! 

Det blev också ett fikastopp efter drygt 3½ timme av dom drygt 4 timmarna som passet blev. Torsångs café hade en väldigt god citron- och passionskaka. 



Hej och god morgon på dig!

Idag känner jag mig lite småseg, trots lång nattsömn. Gissar att det är distanspasset igår som jag känner av lite även idag. Mina långpass är ju lätträknade så jag är inte riktigt van än. Det blev cykling med Borlänge CK igår, Linda har gått med i BCK och jag fick hänga på. Födelsedagsbarnet (19 år igår!) Andreas hade lagt en rutt med en blandning av asfalt och grusvägar. Vi var sju tappra vid samlingen (Erik P, Christer C, Patrik A, och Stickan E utöver tidigare nämnda) som drog iväg mot Falun. Jag fick dra någon gång också, trots avsaknad av skärm. Tack vare tips från er bloggläsare så har jag nu bestämt mig för modell på stänkskärmar så det löser jag i veckan! 

Trots avsaknad av långa pass och tungrullad cykel så tyckte jag att det kändes bra. Har man en gång lärt sig att cykla så brukar det sitta i. Energinivån hölls bra genom både chokladboll, egen bar och när det började bli jobbigt så var det plötsligt dags för fika. 

Trevligt folk, bra intensitet och längd på passet. Alla helger borde fyllas med distanscykling i grupp. 


Idag blir det benhård racing i källaren, ska bli spännande att se hur det känns efter gårdagens långpass. Det viktiga är dock bara att ta mig igenom det och jag vet ju om att jag saknar kapacitet för att tävla om dom placeringar jag skulle vilja tävla om. Men övning ger färdighet tänker jag och hänger jag i tillräckligt länge så kanske jag höjer min beräknade FTP igen.

Körde i ett par helt nya handskar från min samarbetspartner GripGrab också, helt perfekta för dagar som igår när temperaturen är några få plusgrader. Ni vet, när dom där varmaste vinterhandskarna är för varma och sommarhandskarna fortfarande ligger långt in i byrålådan.


Gårdagens runda och lite siffror presenterat av Garmin Connect. 


Tack för att du läste dagens inlägg, vi hörs imorgon igen. Hoj! 
  
Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar