Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-08

Ny FTP och seger i Zwift Racing League!


Hej och god morgon på dig!

Igår kväll så gjorde jag ett nytt försök på att höja min FTP. Jag höjde min FTP så sent som i söndags men jag kände då att det allt fanns några watt kvar i kroppen. I söndags så fick jag en FTP på 296 watt och igår dammade jag upp min FTP till 304 watt! Vilket i sin tur betyder att min FTP har gått upp 10 watt sedan höjningen söndagen innan. Tänk om jag kunde höja mig 10 watt i veckan i några veckor till... 

Det där kändes riktigt bra, även om det också var väldigt jobbigt givetvis. Jag höll på att ge upp strax innan halvvägs men bet sedan ihop och tog mig igenom det. Det hade ju inte blivit lättare en annan gång utan en maxtjuga ska vara jobbig. 


Tidigare på kvällen så hade jag varit med och coachat fram Team SZ Ymir till en seger i den första semifinalen. Vilket brutalt hårt lopp det där verkade vara, tur att det finns så många starka cyklister i laget att jag inte behövde ta ut mig själv... Skämt åsido, det såg ut att vara en rolig och tuff tävling. Kul att båda svensk-lagen kom på pallen!



Jag ska bege mig mot jobbet igen men tack för att du läste. Imorgon blir det ett nytt inlägg här, lämna gärna en kommentar om det är något speciellt du vill läsa om. Hoj!

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar