Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-22

FTP 305 -> 311 🎉


Hej och god morgon på dig!

Igår var det finalen i Zwift Racing League som kördes som ett lagtempo. Jag var med i laget denna gång och jag lyckades faktiskt både höja min FTP och ta mig i mål med laget. Helt klart långt över förväntan och även om jag mest satt på rulle så är jag så himla nöjd med min egna prestation igår. Jag trodde att det skulle dröja 2-3 minuter till jag skulle bli avhängd men jag gnetade mig med. Var med och drog i runt 10-15 minuter av dom där 40 som vi tävlade. Minns att jag efter 10 minuter kollade ner på snittwatten och såg att jag låg 45 watt över min FTP. Så det var hårt för mig. För hårt också, men det där visste jag om. Hellre hjälpa till lite och sedan försvinna än att åka hela loppet på rulle, så tänkte jag. 

Var på väg att släppa och ge upp flera gånger men det var alltid precis innan ett krön så om jag bara tog i lite till. Eller om jag bara ökade lite till så blir det lättare sen. Jag tog någon varvtid när jag gav upp ett par gånger om men ändå lyckades jag på något mirakulöst vis åka med ett tag till. 

Det har varit en ära att få vara lagkapten för ett gäng så duktiga och ambitiösa cyklister som bidragit med höga watt och glatt humör. Nu är Zwift Racing League över för denna säsong och det är dags för lite återhämtning till höstens säsong drar igång. Tack till alla som varit med under vinterns tre omgångar och slutspelet. Nästa säsong, då jäklar! 

Fick hem en högtalare från Sony igår. Inget sponsrat utan jag fick den "på köpet" med min telefon som jag köpte i förra veckan. Kul med bra ljud och den användes till att spela peppmusiken igår innan racet. 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar