Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-20

Några bilder från helgen

Hej och god morgon på dig!

Vi börjar med några bilder från i lördags som jag har hittat på internet. Den här ovanför har Andreas Dahlgren tagit. Efterföljande två bilder har Erpetter tagit. Kul att få se lite fler bilder än bara dom jag tar från träningarna. 






Igår blev det ingen utecykling utan hårt race. Redan efter drygt tre minuter så var jag avhängd men jag var ändå uppe och nosade på ny FTP efter 20 minuter. Det blev inte riktigt ny FTP men då gick det väldigt lugnt ett tag också efter att jag hade bränt mig. Jag gnuggade på ganska hårt genom hela loppet och fick en snittpuls på 163 (84% av max) i nästan 90 minuter. Bra pass helt enkelt och jag var rätt färdig efteråt. Tyckte att det fanns väldigt positiva signaler ändå igår och hade jag varit lite mer pigg och på alerten där i början så hade jag kanske klarat mig längre. Ny chans på söndag! 


Jag var förresten till sjukgymnasten i förra veckan angående mitt diskbråck. Om det inte blir sämre igen så var det där sista besöket faktiskt. Så nu ska jag bara hålla i med övningarna och fortsätta att förbättras. Att göra övningarna några gånger i veckan var rekommendationen men jag ska försöka att göra dom varje dag ett tag till då jag märker att det gör skillnad. 


Avrundar med en kort veckoplanering med vad jag har för mig kommande veckan:
Måndag: Vilodag och Frida har innebandyträning
Tisdag: Final i Zwift Racing League -lagtempo. 
Onsdag: Intervaller
Torsdag: Intervaller 
Fredag: Cykelmöte, Frida har innebandyträning och jag har AW på Zwift 
Lördag: Lätt träning, Frida har innebandymatcher
Söndag: Tävling på MyWhoosh och möte om Lugnet XCE/XCO


Tack för att du läste dagens inlägg, vi hörs här imorgon igen. Hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar