Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-01

Klassiskt intervallpass med bra signaler



Hej och god morgon på dig!

Det blev ett klassiskt intervallpass igår då jag körde fem stycken åttaminutersintervaller med två minuters vila mellan intervallerna. Satte intervallerna på min FTP som nu är 295 w eller 4,1 w/kg och tog mig igenom dom på ett bra vis. Inte lätt, men ändå utan att vända mig ut och in. Det där kan jag öka en aning till nästa gång. 

På köpet så fick jag ett, enligt Garmins beräkningar, ökat VO2Max som nu är uppe på 64 igen efter att ha varit nere på 60. Ibland så behövs det inte mycket för att det ska kännas bra, som ett sådant tecken räcker ganska långt när läget är som det är. 

Måste säga att det kändes väldigt gött efter träningen. Jag känner mig på gång och får också signaler om att det går åt rätt håll vilket ytterligare fyller på min motivation. Jag tror att mars månad kan bli riktigt bra!


Välkommen mars månad, dags för Vasaloppet och vårens ankomst! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar