Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-03-04

AW-cykling och månadsrapport för februari

Hej och god morgon på dig!

Så var det helg igen. Solen skiner, det blåser väldigt mycket och temperaturen är på väg uppåt. Idag vankas det Strade Bianche och imorgon är det både Vasaloppet och Paris-Nice. Tydliga vårtecken även om vädret ska slå om till kyligt väder i nästa vecka. 

Jag körde SZR After Work Party igår och det blev en sedvanligt hård historia. Åtminstone för mig. Kul oavsett och vi hänger på Discord för att kunna prata med varandra inför- under och efter loppet. Det blev ingen framskjuten placering men det blev ett bra pass. 

Det började bra in i första backen. Det var dock på håret att jag gick med klungan över krönet sedan.

När den andra backen var avklarad så hade jag inte längre kontakt med klungan utan fick se mig i en avhängd grupp.

Vår avhängda lilla grupp tog oss ikapp några andra avhängda cyklister och snurrade på bra hela vägen mot målet. Jag slutade 47:a.


Med start i år så har jag börjat med en kortare månadsrapport gällande min träning och mitt aktieinvesterande. Här finns utrymme för utveckling så hör gärna av dig om det är något du vill se mer av. Rapporten kommer här nedan och som ni kan se så har februari varit väldigt bra för mig både när det gäller träningen och aktieportföljen.


Mitt februari 2023

Träning (januari i parentes)
Mål: 2500 min/månad
Träningstid: 1308 minuter 20 sekunder (50 minuter 19 sekunder)
Snittpuls: 150 (162)
Maxpuls 188 (190)
Började träna 30:e januari efter diskbråcket och har kommit igång igen. Inte full nivå på träning än men jag har gjort stora framsteg under februari och siktar på att ta några rejäla kliv i kommande månad.

Ekonomi (januari i parentes)
Aktieportföljen: +10,5% (+5,15%)
OMX30: +1,28% (+7,59%)
Om januari var bra så var februari ännu bättre. Har dock gjort några köp under februari som inte gått så bra men som jag tror kan gå bra på sikt. 
Köpte:
Axfood
BHG Group
Ericsson B
Modern Times Group B
Volvo Car B
Sinch
Cibus Nordic Real Estate
Sålde: 
VNV Global
BHG Group
Axfood
Modern Times Group B

Jag påminner om att jag är en småsparare med små medel som inte har några större kunskaper om aktiehandel. Det är dock väldigt roligt, en låg tröskel till att börja och man lär sig grunderna snabbt.


Nu ska det bli några timmars utecykling i det fina men blåsiga vädret. Vi hörs här imorgon igen! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar