Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-15

Jenny Rissveds på pallen och Covid-19 i MTB-landslaget!

Hej och god morgon!

Vilket race det blev igår och vilket resultat Jenny lyckades leverera genom att bli trea på gårdagens Short Track XCC. Detta betyder ju också att hon får stå i första startled på söndagens XCO som startar kl.11. Om ni vill se gårdagens lopp i repris så finns det här: https://www.redbull.com/int-en/live/xcc-short-track-nove-mesto-2021-uci-mountain-bike-world-cup#/


Pallen för damklassen igår: Loana Lecomte, Haley Batten och Jenny Rissveds! Foto: https://canadiancyclist.com/

Axel Lindh som var tänkt att starta i herrarnas XCO  på söndag har symtomfri testat positivt för Covid-19, vilket betyder att han och de som bott med honom inte kommer att kunna delta på söndagens lopp. Sara Öberg är en av cyklisterna som inte kommer till start utan att själv ha testat positivt. 

Däremot så verkar det vara grönt ljus för Jenny Rissveds, Linn Gustafsson, Emma Belforth och Emil Lindgren i elitklasserna. Hur det står till med våra 5 U23-herrar (Oscar Lind, Samuel Ornborg, Hugo Eliasson, Andre Eriksson och Vilgot Lindh) är jag inte helt säker på men Samuel, Hugo och Andre har åtminstone för bara några timmar sedan lagt upp inlägg på Instagram om att dom ska köra. 


_______

Själv kunde jag ju igår rapportera igår om att jag kände mig frisk igen, något som jag firade med att köra Wattbike i en klassisk SZ AW Party by SZR. Förra fredagen så var den tävlingen det sista jag körde innan jag blev sjuk och då blev jag tvåa, igår var jag alltså tillbaka igen efter en veckas sjukdom och lyckades bli tvåa igen. Hyfsat passiv roll genom loppet förutom när jag tryckte på lite första gången i grusbacken och vi blev en lite mer lätthanterlig grupp. Hade bra känsla under loppet, kändes kontrollerat och fint. Drog till med mitt näst bästa på 15 sekunder (på Zwiftpower) i spurten (1004 watt) och blev alltså tvåa.
Alltid snabbe Jon Werme kom som en raket på slutet och passerade oss alla. Före detta alpinstjärnan Hans Olsson trea och det var bara 5 hundradelar mellan mig på andraplats och Tobias på fjärde. 

I helgen så ska Linda och jag cykla en del, ser ut att kunna bli blött idag men förhoppningsvis torrt imorgon. Ska premiära min nya hjälm och mina nya glasögon tänkte jag. 

Kom ihåg att ni har 10% extra rabatt på utbudet hos Siroko om ni använder min länk: https://srko.co/henrikoijer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar