Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-27

Cykelspelsfrukost, Jenny Rissveds klar för OS och avslutningen på Zwift Racing League

Hej och god eftermiddag/kväll på dig! 

Först vill jag tipsa om Cykelspelsmorgon som sänds imorgon och du kan se det live mellan 08:00 och 08:40. Info och länk nedan. På lördag är det nämligen Sprint-SM, på söndag är det Lugnet XCO och 5-6 juni är det Borlänge tour, alla tävlingar är en del av Svenska Cykelspelen

Cykelspelsmorgon 2021!

Klockan 8:00 börjar sändningen och den hittar du via den här länken > Cykelspelsmorgon 2021 <
  • Hälsningar från näringslivskontoren! Linda Norén och Per Sjölander, Näringslivschefer i Falun och Borlänge
  • Biking Dalarna – arvet, nutiden och framtiden! Hampus Olofsson, Falu kommun och Johan Engström, Visit Dalarna
  • Hur mår våra proffscyklister? Fredrik Ericsson, Dalarna Sports Academy Elit, Malin Lindgren, Svenska Cykelförbundet och Linda Tufvesson, Svenska Cykelspelen
  • Hur ser helgens tävlingsbana ut? Anton Olstam och Joel Burman, cyklister från landslaget
  • Hållbar sponsring - Mia Eriksson och Anna Rutkvist, SSAB

Programledare: Niclas Johansson
Flygande reporter: Roberto Vacchi

I denna artikel kan ni läsa om att OS-stjärnan Jenny Rissveds är anmäld både till lördagens sprint och söndagens XCO: https://www.dt.se/artikel/os-stjarnan-till-start-i-lugnet-xco-arrangorens-vadjan-till-publiken-hur-konstigt-det-an-later

I denna artikel kan ni läsa om att Jenny Rissveds är klar för OS: https://www.dt.se/artikel/efter-tunga-tiden-rissveds-klar-for-os

_______


I tisdags så körde jag sista deltävlingen av den tredje säsongen i Zwift Racing League. Vi blev tvåa i sista deltävlingen, slagna med ganska liten marginal av Foudre. Tyvärr så behövde vi ju vara två placeringar före Foudre på sista deltävlingen för att kunna passera Foudre i totalen så nu slutade vi trea bakom Canyon Coalition och Foudre. Ritktigt bra ändå. Team SZ Ymir har gjort en imponerande resa och bara att slåss om bra placeringar i division ett är ju helt grymt bra jobbat. Det har varit riktigt kul att köra med detta gäng och jag ser fram emot nästa säsong. 

Jag var ju sjuk för inte så längesedan och så ramlade jag i helgen när jag cyklade med Samuel, så jag var lite osäker på formen men den visade sig vara god. Jag tog bland annat min näst bästa 5-minuters watt på Zwiftpower med 420 watt över 5 minuter. Det gick alltså att kräma ur det som fanns i benen och som ni kan se på videon nedan så lyckades vi köra ifatt täten mellan andra och tredje backen. Det går ju också att notera att en lagkamrat kräktes av ansträngningen, så vi gav verkligen allt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar