Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-19

Tvåa igår!

Hej och god morgon!

Lite osäker på formen var jag inför gårdagens lagtempo. Att det gick bra på kortare insatser visste jag från föregående Zwift-race men nu skulle det handla om en insats på 38 minuter. Men det gick ju riktigt bra, både på ett personligt plan och för laget. Förra gången vi körde TTT (lagtempo) så hade jag snittat 5,1 w/kg och igår blev det 4,9 w/kg så det är nästan på samma nivå. Banprofiler och hur övriga i laget kör spelar givetvis också in. Det blev lite stökigt i ledet igår då vi nog körde på lite för hårt ett tag så det var rätt många som blev rostade. Det blev några extra förningar för några av oss i laget men efter att ha samlat lite kraft så avslutade vi bra. Vi passerade också ett lag som inte bara släppte förbi oss utan liksom åkte med oss vilket störde ordningen något. Vid målgång så var nog alla helt slut, då har man gjort rätt! 

Vi blev tvåa vilket var jättebra och det näst bästa vi gjort näst efter segern i förra lagtempot. Så den grenen bemästrar vi. Tyvärr så var det laget som låg en poäng före oss i totalen som vann, så nu ligger vi två poäng efter inför avslutande omgången. Kan bli tufft det då Foudre (som dom heter) har kört riktigt bra nu på slutet. 

Gårdagens resultat

Om ni vill kika på loppet för att se hur ett lagtempo på Zwift ser ut och fungerar så sände jag det live igår, kan ses här: 



_________

Annars då? Jo, ser ut att bli en solig och fin dag igen vilket alltid är skönt. Fullt upp på jobbet och sedan blir det lite häng med barnen och eventuellt något Zwift-race på kvällen. Siktar på att köra Le Peloton imorgon för att det är kul. 

Värdet på min aktieportfölj har minskat rätt kraftigt i maj, efter uppgång flera månader i rad så var det väntat att det någon gång skulle bli ett hack i uppgångsskivan. Bara att rida ut stormen och fortsätta uppåt. Hade en katastrofdag häromdagen men nu är den överstökad. Har sålt lite och köpt lite nytt så nu tror jag att jag hittat mer rätt. Vi får se, frågan är om man kan vända -10% till + innan månaden är slut..? Katt-a-strof.

Dags att rulla mot jobbet nu, ha en fin dag så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar