Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-04

Dags för Zwift Racing League!

Hej och god morgon! 

Vilodag schmilodag igår, vet inte om det är bra eller ej för prestationsförmågan idag men jag behövde det efter helgens distanspass tänkte jag. Dessutom var jag inte på topp igår så att vila var nog rätt medicin. Anledningen till att jag vill vara pigg idag är för att det är Zwift Racing League och i dessa tider så lägger jag mitt prestationsfokus där. 

Idag kör vi dessutom på en bana som jag gillar och det inspirerar givetvis lite extra. Det ska bli fem varv i Richmond på Cobbled Climbs så det blir både långt och hårt. Två bergspris/spurtpris per varv också så benen kommer att stå rakt ut på slutet...

Det var för övrigt på den banan som jag slog Matthieu Van der Poel i mitt hittills enda möte med den levande legenden i någon form av cykelsammanhang. Kan sakna dom där större inbjudningstävlingarna på Zwift faktiskt, det var lite extra krydda i tillvaron. Vet inte om dom inte finns längre eller om Zwift bara fokuserar på typ VM nu. 

Vi i Team SZ Ymir ligger tvåa i totalen så nu gäller det att ställa av Canyon-åkarna om vi ska knappa in på totalledarna. Fem varv på den banan kan ställa till med mycket och jag tror och vill att det blir mindre grupper och allra helst är jag med i täten hela vägen givetvis.    

Går allt väl så livesänder jag från källaren i kväll, start 19:30! Återstår att se om det blir med ljud eller ej... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar