Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-12

Dag 5

Hej och god morgon! 

Femte förkylningsdagen nu och idag verkar det ha gått in i fasen med mer hosta. Jag är normalt sett ingen person som har en tvådagarsförkylning, förstår inte ens hur vissa kan ha så korta förkylningar. Så fem dagar är ingenting egentligen utan det brukar kanske sitta i typ 10 dagar när jag blir förkyld. Vi får se. Nu när värmen kommer och det blir lite extra helg hade det ju varit skönt att få bli frisk igen och samla cykeltimmar, helt klart. Fick i alla fall provsvaret från Covid-testet och där var jag negativ, försöker annars att vara en positiv person men i det här fallet var det ju positivt att vara negativ så då går det bra.


Mot kvällen så blev jag lite pepp och nervös för det var ju dags för Zwift Racing League, veckans höjdpunkt. Tyvärr skulle jag inte köra själv men jag blev ändå pepp för lagets skull. Så jag gick all-in på att följa grabbarna istället och dom körde riktigt bra igen och slutade fyra i lagtävlingen. Det var jämnt mellan oss fyra främsta och vi var etta och trea över mållinjen och vann två av spurtpriserna så det var en riktigt bra insats.
Jag behöver fler datorer för att det här ska gå, alternativt en riktigt bra med flera skärmar.

På kvällen så tog jag en promenad runt kvarteret, tror att min förmiddags-Ipren hade tappat sin verkan för jag började få ont i benen igen. Skönt att komma ut och få lite luft samt aktivera mig lite. Hemmajobb + förkylningen hade gett att jag hade 1200 steg när kvällen kom. Kroppen förtvinar ju...

Börsen var spännande igår, tråkigt att säga att det gick bra när jag gick back med 1,6% men Index gick ner 3,2% så det var ändå en av mina bättre dagar i maj. Positiv utveckling annars i fyra månader såhär långt så en liten sättning är ju väntad. Hoppas bara att det vänder uppåt snart igen för det är ju lite roligare så. 

Nej, nu är det dags för jobb här. Vi får höras imorgon igen, då kanske jag kan ha bemödat mig med att skriva lite om min senaste cykelrelaterade produkt också. Det vill ni inte missa, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar