Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-18

Tillbaka i vinnarspåret

 

Hej och god morgon på er! 

Tog en välsmakande seger på ett Crit City-race igår kväll, kändes faktiskt som att loppet var under kontroll och det gick aldrig för fort. Sedan är det ju aldrig lätt att vinna, men jag hade fått en aerohjälm och drog på en vältajmad långspurt så jag kunde faktiskt slå av lite sista meterna in mot målet. 

Med tanke på att det är Zwift Racing League idag så ville jag inte köra mig sönder och samman och det där loppet var nog helt okej i det avseendet. Men så anmälde jag mig också till ett lopp direkt efteråt. Skulle inte maxa eller köra hårt, bara cykla en stund till innan jag klev av hojen. Men så försökte jag, och lyckades, gå med över Box Hill så jag fortsatte. Attackerade solo och råkade vara loss i fem minuter på andra varvet men sen tog jag det i alla fall lugnare över Box Hill andra gången och vidare in mot målet. 

Fick ihop 89 minuter träning och det kändes ändå helt okej. Idag väntar en lagtempoinsats på ca: 40 minuter och då får jag nog bekänna färg. Senast så vann vi och det vore ju helt grymt om vi kunde upprepa den bedriften!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar