Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-01

Siljan runt, pendling och träningsmängd!

Hej och god morgon på dig!

Vi är givetvis uppe i ottan, man vill ju inte sova bort helgen och så vidare. Det är också så att vi idag ska cykla runt Siljan och då kan det ju vara klokt att komma upp, igång och iväg. Just nu sol och klarblå himmel men det ska mulna på lite, det verkar dock inte blåsa allt för mycket vilket är skönt och temperaturen är så sakteliga på väg upp (från en grad...). 

Det här blir bra! Vill ni hänga med på turen så är det givetvis Instagram som gäller för uppdateringar under dagen




Jobbpendling igår och det är ju bra fint att pendla ändå, även om jag kan tycka att det räcker med minusgrader på morgnarna nu. Väderprognosen igår hotade med snöfall i nästa vecka men nu har den tack och lov ändrat till regn. Inte så kul det heller men snö klarar vi väl oss utan nu?

Linda drog en MTB-repa och mötte sedan upp mig så vi kunde göra sällskap hemåt i finvädret.


Träningsmålet är satt till 500 timmar i år, en ökning från mina knappt 377 förra året. Vilket då betyder att jag behöver få ihop 2500 minuter/månad. Än så länge så har det gått bra i år, februari var lite på håret men det var också bara 28 dagar att få ihop tiden på. April blev nu min bästa månad och på första tertialet 2021 så har jag fått ihop 172 timmar och 20 minuter vilket skulle innebära att året landar på 517 timmar förutsatt att jag håller takten. Det kräver dock givetvis att jag inte har sjuk- eller skadeuppehåll också. Men vi håller väl tummarna och maj kommer ju börja fint med en långrunda idag. 
Jag är inte så mycket för alternativ träning, kan vi väl konstatera. Skidåkning är egentligen skoj men det blev inte så mycket skidträning i vinter. Kanske nästa vinter?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar