Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-10

Resultat från världscupen i Albstadt!

 


Hej och god morgon!

Ja, Jenny lyckades ju att bli nia igår efter ett starkt lopp. Sara Öberg blev 92:a av 104 startande, Linn Gustafsson klev av och Emma Belforth kom som sagt inte till start. Loana Lecomte gjorde som förra året och vann premiären i stor stil genom att sticka redan tidigt på första varvet, Pauline Ferrand Prevot blev tvåa och amerikanska stjärnskottet Haley Batten blev trea.  

I herrklassen tog Victor Koretzky sin första världscupseger i en spurt mot Nino Schurter som alltså fortfarande ligger en världscupseger efter Julien Absalon. En mycket stark Mathias Flüeckiger fick köra nästan hela sista varvet med sadelstolpen nere blev trea. Emil Lindgren körde upp sig under loppet och slutade på en 72:a plats. Trots detta så tror jag att han får fortsatt stå långt bak om jag har tolkat reglerna rätt. 
En som körde till sig en chans till bättre startposition var Tom Pidcock som tog sig upp från 11:e startled till att ligga i ledningen på en dryg halvtimme. Den intensiva starten tog dock ut sin rätt något och han slutade på en femteplats. Mathieu Van der Poel försökte avgöra tidigt men led nog lite i värmen och slutade sjua.

Det var spännande tävlingar som var riktigt trevliga att följa. Dels tätstriden men så hände ju lite annat där bakom också. 

Fullständiga resultat från världscupen i MTB från Albstadt hittar ni här: https://prod.chronorace.be/angular/results.html#/uci/event/20210508_xco/XCO/ME 


Vad tycker ni om Victor Koretzkys näsplåster med tillhörande ståltrådskonstruktion? Jag vet då vad jag tycker om den....

________


Jag fortsätter att vara sjuk, börjar bli rätt frustrerande och jag har faktiskt väldigt ont i mina ben vilket irriterar. Bakade bullar igår för att hålla energinivåerna på topp, bara att hoppas att detta går över snart. Covid-test bokat idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar