Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-05-28

Ebbah 13 år, Le Peloton och cykelspelsfrukost!

Hej och god morgon på dig! 

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Ebbahs födelsedag. Idag fyller den älskade ungen 13 år, tonåring helt plötsligt! 

Igår kördes Le Peloton här i stan, mycket uppskattad tillställning för morgonpigga cyklister och de som tvingat upp sig tidigt på morgonen. 
Sammanbitet gäng på väg mot första fartsträckan. Vi delar upp oss i två grupper på cykelbanans förstasträcka och andra gruppen ser ni en bit bakom. 

Blev först avhängd på förstasträckan och här har ett gott gäng hängt av mig också på andrasträckan. 

Återsamling mellan sträcka två och tre. 

Då tredje sträckan innehöll både kantvind och grusväg så lyckades jag klara mig lite bättre där genom att även andra förmågor än att trampa hårt rakt fram kom till användning. Det är inte ofta det blåser riktig kantvind i Falun så det var bara att tacka och ta emot. Det borde vi ha oftare. 
Från att börja tro att jag skulle kunna klamra mig fast i förstagruppen på tredjesträckan till att stå vid sidan av vägen för att fixa en punktering. Det svänger snabbt i cykling! 

Nåväl. En pangpang-start på torsdagen och även om det var lätt regn, sex grader, jag hade ödmjuka ben och fick en punktering på det så var det ju ändå en kanonbra start på dagen. Mer Le Peloton till folket! 


Idag glömmer ni väl inte bort att titta på Cykelspelsfrukosten? Start 08:00! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar