Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-30

Cyklade uppför en backe - tog i

Hej och god morgon på dig!

Ska cykla till- och från jobbet men egentligen behöver jag inte det för jag har i och med gårdagens pass nått månadens träningsmål med 2500 tränade minuter. Dagens cykling blir alltså ren bonus och tar mig upp i nivå med december 2019 eller april 2017. 

Passet igår var egentligen bara en kort landsvägsrunda (med MTB för min del) tillsammans med Linda där jag passade på att gasa från Lugnet och upp till Urfjäll på väg mot Skuggarvet. Skrapade ihop 393 watt på 5:42 vilket jag var nöjd med. Personbästat på fem minuter är annars 435 watt från SWE-Cup på Zwift i vintras när vi startade loppet med en femminutersbacke... Men det var ju med helt annan mental inställning till vad som komma skulle. 
Igår hann jag för en kort stund tänka; "bra, nu har jag lite aktuell data till Zwift-verifiering" men sedan insåg jag att jag körde MTB (man ska ha landsvägscykel) och backen har bara 4% snittlutning. 

Fint längs med Strandvägen på väg hem.

 Min effektkurva i backen. En ökning på slutet kunde jag minsann kosta på mig. 
 
Rundan gick alltså Lugnet-Skuggarvet-Sundborn-Östborn-Hosjö och hem. Precis lagom en torsdagskväll efter jobbet. 



Om ni använder min länk https://srko.co/henrikoijer så får ni 10% extra i rabatt hos Siroko och jag får en liten del av förtjänsten. Så passa på att kika runt lite nu när dom redan har bra rabatter på sina kläder.

Det är dags att rulla mot jobbet här, vi hörs snart igen. Imorgon är planen att cykla runt Siljan, det blir kul! Vad har ni för helgplaner? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar