Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-11

Körde en 15 minuter lång backintervall!

 



Hej och god eftermiddag på dig!

Periodpaus mellan andra och tredje perioden mellan Leksand och Örebro, slutspel för första gången på väldigt länge för Leksand och det har väl inte riktigt börjat bra men nu vänder det nog från period tre och framåt. 

Förmiddagen bestod av att skjutsa mina döttrar till kompis + skidbacke och därefter fick jag faktiskt ett tillfälle att sticka ut och cykla. Så det tillfället tog jag vara på. 

Tog sikte på en lång backe för att klämma en intervall där och sedan åka hem bara. Lite osäker dock på hur grusvägarna skulle vara, att cykla i tjällossning är ju inte kul. För det mesta var dock vägarna bra även om det var en hel del sörja i yttersta lagret på många håll. 


Hade solsken i blick vilket motiverade extra till att sticka ut och få lite cykling i solsken. 

Det började riktigt bra med fina grusvägar som var mestadels torra och hårda.

Sedan blev det lite prickigare då vägarna blev lite kladdigare.

Såhär såg det ut på toppen av backen, lite mjukare där. Kombinationen av knappt använd grusväg och skogsmaskiner är väl inte helt bra.

Sådär såg jag ut efter att ha gnetat uppför den långa backen som också blev min intervall. Lite småsega ben, tung andning och lite tjällossning gjorde att jag fick en backe som tog 15 minuter. Räknar man med att jag tog i under en liten förbacke så blev det 16 minuter. 349 watt på både 15 och 16 minuter, vilket motsvarar drygt 5w/kg. Det kändes inte alls som något bra när jag körde. Pulsen ville inte upp, det var jobbigt att cykla och jag trodde inte alls att effekten skulle bli så hög. 

Backen innehåller några partier som är platta, någon bit utför och brantar egentligen till på slutet. Egentligen är det som två backar där avslutningen kanske är själva backen men jag förlängde den med en förbacke. 4,79 km och 216 höjdmeter ger ändå 4,5% snittlutning. Sista 1,6 km har 8%.

Gott om träd uppe på toppen.

Kom hem, satt lite i solen, åt lite mat och tog emot Frida. Väl spenderad första halva av dagen! 

Dagens runda

Igår så fixade vi en del på gården och gjorde i ordning för våren. Fixade med gungan, tog fram studsmattan och utemöblerna och sånt där. Fin och solig dag! 

Rundade av gårdagen med att vinna ett race på Zwift. Ett Chase-race där jag såg till att vi körde öppna spjäll från start. Vi i A-klassen hämtade in B-klassen redan efter nio minuter... Det hela slutade med en duell där jag gick segrande ur den striden och alla framförvarande var inhämtade. Topp lopp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar