Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-05

Cykling i Båstad

Hej och god morgon från Snälltåget mellan Lund och Stockholm! 

Idag har jag en riktigt lång resdag som började med att tåget kom in till perrongen på Lunds station 09:32. Sedan kommer jag hem vid 19:30 ungefär så det blir tio timmars resande. Först till Stockholm med ett litet uppehåll där, sedan till Falun och så ska jag ta mig från stationen och hem innan jag kan räkna hem dagen. 

Det blir alltså ganska precis lika mycket tid på resande idag som jag har cyklat dom senaste tre dagarna. 

Vi har haft tre bra dagar på Bjärehalvön och på Hallandsåsen. Verkligen fint ställe för cykling och jag är förvånad över att jag inte såg fler cyklister än vad vi gjorde. Någon enstaka om dagen bara och då var det som sagt fantastiska förhållanden för cykling där. Visst vädret var väl inte drömmigt men man cyklar väl ändå?!

Gårdagens runda blev kortare i distans än tidigare rundor men med fler höjdmeter istället. Snitthastigheten blev därför lägre och träningstiden ungefär densamma som övriga dagar. 3:18 igår och vi fick ihop 1264 höjdmeter på 73,63 kilometer. 

Uppklädd och redo för fest. 



Vi kände oss möjligen lite lama men det gick bra ändå. 

Fikade på Knut Jöns i Båstad igen. "Kaffet bjuder vi på, ni har ju cyklat" blev en välkommen överraskning och en väldigt bra policy man har på det konditoriet. 


Vi fick en stund med duggregn efter fikastoppet men det upphörde som tur var efter en stund igen.

På eftermiddagen/kvällen så kikade vi ikapp på Flandern runt, spännande tävling i vanlig ordning och kul att kunna känna igen mig på olika delar där jag också har varit och cyklat. 

10 timmars träning på tre dagar, inte jättemycket men inte heller lite. Jag känner mig faktiskt redo att cykla igen men jag ska nog vila idag för att köra på med Zwift Racing League imorgon igen. Tänker lägga lite mer fokus på ZRL några veckor framöver och ser fram emot det riktigt mycket. Om jag har tränat mig igenom det mesta på Zwift i vinter så kommer dessa race nu blir mer som tävlingsträning för mig. Ser fram emot det och hoppas att laget och jag presterar bra. 

Wi-Fi på tåget är bra grejer, men det gick så otroligt långsamt att när jag bytte till mobilen istället så kändes det som rena rama fiberuppkopplingen. Vi har lite kvar att utveckla ändå! 

Glömde ostkakan jag köpte igår till dagens resa så nu får jag stå ut med en ost- och skinkbaguette istället. Som jag hade sett fram emot att äta ostkaka här på tåget... 

Nåväl, nu ska jag ägna mig åt internet, sociala medier och annat kul ett tag. Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar