Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-10

Vårdag, Zwiftrace och Snollebollekes!

Hej och god morgon på dig! 

Här har vi vaknat upp till en strålande fin dag, inte jättevarmt men med klarblå himmel och solsken kommer man långt. Vi har peppat upp stämningen här hemma med partymusik, där Snollebollekes med Links Rechts är favoriten. Kan det vara den bästa cykelpartymusiken?!



Har haft ett par dagar med Zwift-race. I torsdags körde jag lagtempo men såg till att inte köra mig helt i källaren och då gick det också bra hela vägen in till mål. Nu när dammet har lagt sig så står vi som nionde lag av 714 lag med resultat. Helt sjukt bra! 

Igår hade jag tänkt fokusera helt på SZR AW Party och dra en maxtjuga där. Blev lite inspirerad att köra ett race innan för att värma upp med några lagkamrater så jag gjorde det och försökte inte köra mig helt slut. Järnmannen Anders Olsson stack iväg strax innan backen på andra varvet av Innsbruckring och höll precis undan över krönet och kunde sedan mata på hela vägen in till målet och en snygg soloseger. Jag spurtade in på en tredjeplats i klungan och fjärde i loppet. 
Så var det dags för After Work-race och jag skulle köra maxtjuga men jag kände tidigt att benen inte var på topp. Kanske lagtempo-attackrace-lagtempo dagarna innan inte var helt optimalt... Spurten och legsnapper på loppet innan kanske också hade tagit lite udden ur mig. När jag sedan blev avhängd i backen på AW-loppet så tappade jag än mer moral när tankarna redan hade börjat vandra åt fel håll. Så jag gav upp min maxtjuga. Det får bli en annan gång med fräschare ben. 

Nu när jag har kollat på siffrorna i Garmin Connect så ser jag också varför det blev jobbigt. Jag hade nämligen nio minuter på vad som i princip motsvarar mitt personbästa för en maxtjuga (387w). Så jag gav verkligen mitt yttersta och igår var det nog lite väl optimistiskt. Bara att ladda om kanonerna för ny drabbning! 

Torsdagens lagtempo.

Gårdagens resultat. Var lite snopet 4 hundradelar ifrån tredjeplatsen och en trippel för Team SZ. När vi körde lagtempo i torsdags så var vi också 4 hundradelar från segern i klassen och en 8:e plats totalt. Då var jag fjärde man över linjen så det var även då JAG som var 4 hundradelar för långsam. Börjar bli dags att öva målgångar...

Idag ska vi ha en fixardag här hemma med städning både inomhus och utomhus. Studsmattan ska upp igen och gården ska snyggast till något inför våren och sommaren. Ser ut att bli en perfekt dag för det! 

I eftermiddag är det också Baskien runt 15:30 på Eurosport, det vill ni inte missa.


Påminner också om att länken till Siroko som alltid är till höger här i bloggen ger 10% extra rabatt på Sirokos sortiment. Ni ser ju själva vilka bra priser det blir, ni kan också klicka här: https://srko.co/henrikoijer Passa på att uppgradera er cykelgarderob!


När jag hämtade Frida på fritids igår så var det hagelkaos. 10 minuter tidigare var det solsken och 10 minuter senare så vräkte det ner snö. Klassiskt aprilväder, nu hoppas vi på att dagen erbjuder sol och enbart sol. 

Ha det fint alla så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar