Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-04

Camp Bjäre dag två, Linda grillade mig!

 


Hej och god morgon! 

Hur är det med dig, har påsken varit bra och har du cyklat något?

Här rullar det på, så att säga. Dag två av vårt miniläger på hemmaplan är avklarat. Det blev en ny landsvägsrunda men denna gång i dom lite mer östra delarna av Hallandsåsen, bortåt Örkelljunga. Några kortare inslag av fin grusväg också vilket gav en känsla av vårklassiker. Påpassligt nog nu inför Flandern runt som avgörs idag. 

Start och mål i Toarp och så styrde vi nordost mot Hishult och tillbaka, fast på olika vägar upp och ned. Det har blivit många -arp och -hult denna helg, det verkar vara temat vid namnsättningen av byarna härikring. 

Hotellet har en perfekt cykelgarderobsställning där vi bara kan hänga och lägga av oss våra saker. Om du också vill köpa snygga cykelkläder från Siroko så har du 10% EXTRA rabatt på redan bra priser via denna länk: https://srko.co/henrikoijer








Bilderna kom inte riktigt i rätt ordning för hur vi cyklade, men de flesta av er skulle inte veta det om det inte var för att jag precis skrev det. Men ungefär sådär såg det ut under gårdagens runda. 

Då vi väntade oss att det skulle bli ganska svalt så klädde jag mig varmt, slapp frysa i alla fall. 

När vi cyklat färdigt så kollade vi GP Miguel Indurain och köpte påskmat på en thai-restaurang. Ännu en fin dag till handlingarna helt enkelt. 

Jag kanske blev en smula sliten under gårdagens runda. Trots mango-cheesecake på konsthallen i Hishult. Så kan de gå. Om jag var pigg hela vägen i förrgår så fick jag i alla fall anstränga mig något på slutet igår. Återstår att se hur det påverkar dagens känsla. Linda var stark på hemvägen och passade på att höja intensiteten när jag fick anstränga mig lite mer... 
 
  
Idag blir det lite mer kuperat och något kortare med start och mål i Båstad, delvis på vägar vi cyklade i förrgår men också mycket nytt. Så här ser rundan ut om ni vill kopiera och klistra in i era cykeldatorer. Länk finns här till vår cykling i Båstad.


Dags för frukostbuffé och utcheckning här på Valhall Park Hotell. Vi hörs imorgon igen! 

Gårdagens runda:
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar