Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-28

Vinst och ny FTP!

Hej och god morgon på dig! 

Cykling till jobbet igår, kvitterade sedan ut min bil från verkstaden och kunde därmed spara benen något till kvällens TTT med Team SZ Ymir. Hade laddat upp med både Thai-buffé, kanelbullar och Nocco denna gång så det fanns ju alla förutsättningar för att göra en bra insats i lagtempot. 

Vi gick ut i ett bra tempo, tappade dock lite på lagen som startat precis före- och efter oss. Men efter att ha kört in oss något så kunde vi stabilisera läget och sedan börja hämta in det vi låg efter från start. Vi fick upp ångan rejält när vi också tog in tid på övriga lag och det gasades friskt. Två av killarna gav allt för laget och fick sedan släppa, vi passerade laget framför och körde ifrån dom som startat bakom oss. När vi kom i mål så var det nog mest en fråga om hur bra totalledarna hade kört för vår egen insats var riktigt bra och det skulle nog kunna räcka långt. 

När resultaten väl kom så hade vi vunnit med knappa 12 sekunder över Foudre XO och totalledande Coalition Aurora blev trea, 14 sekunder efter. Så himla härligt med en första seger i division 1! I totalen har dock Coalition ett ganska bra övertag (5 poäng) efter dom fyra första loppen men nu har vi visat att vi kan vinna och igår tog vi in två poäng och ligger tvåa totalt som nykomlingar i divisionen. Riktigt stark laginsats igår och nu är det bara att ladda om till nästa tisdag då det blir kuperat och 10 (1) spurtpriser, det kommer att kännas. 

Som grädde på moset och lök på laxen så höjde jag min FTP efter gårdagens insats på lagtempot. Hade en bra känsla genom hela loppet och kunde mosa på hela vägen och faktum är att sista 20 min på loppet var mina hårdaste i watt.


För de som vill se hur det ser ut när vi kör TTT så kan ni kolla min video från racet igår. Har tyvärr inget ljud och vet inte hur jag får in någon sådan där frän spellista med dunkadunka-musik:

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar