Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-24

Nia två gånger om och nya test med Garmin Rally XC200

Hej och god morgon på dig! 

Ny dag, nya möjligheter och helg. Solen skiner vilket ger energi, tittar man ut så ser det varmt och härligt ut men det är en jäkla nordanvind som piskar också så man behöver nog inte oroa sig för att bli svettig om man sticker ut näsan utanför dörren. 

Testade mina Garmin Rally XC200 på Wattbiken igår för ett par race. Ville kanske främst se om det var ungefär samma skillnad i effekt mellan Wattbiken och Rally som det är mellan Wattbiken och mina Garmion Vector 3 och det var det. Alltså min Wattbike ger någonstans 3-6% lägre effekt än mina pedaler och jag tror det beror på att Wattbiken närmar sig tre år med slitage och noll underhåll. Alltså det är ju en evighetsmaskin som bara går och går, men nog borde kedjan ha blivit lite sliten osv? Tror det börjar bli dags för en service och kanske att effektsiffrorna då går upp något också. 

Jag har inte gjort något åt mina Rally XC200 sedan jag fick dom men igår så önskade jag att jag hade spänt dom något innan Zwift-racet för i spurten på det första racet så drog jag skon ur pedalen. Rätt surt för även om jag kom snabbt i pedalen igen och kunde börja spurta vidare så tappar man för mycket av sitt moment. Blev nia..
Först trissades farten upp i sista backen på CRIT-banan och sedan drog jag en långspurt med ett kortare uppehåll.. Nåväl. 

Körde ett till race 5 minuter senare. Tänkte först bara vara med en kort stund bara för att få köra lite till. Hade varit ganska offensiv i backen på CRIT-racet så det kändes ju en del i benen. Gjorde något försök till fartökning på loppet, tänkte bryta ett par gånger om men när jag tänkte ge upp så började det attackeras och då blev det ju roligt igen. Så jag fortsatte. När vi sedan gick ut på sista varvet av tre så var det ju så lite kvar så jag körde hela. Hade Anders "Järnmannen" Olsson som sällskap också och även han gasade friskt. Även han sa innan racet att han bara skulle vara med en liten stund men blev med hela. 
Tyvärr slarvade vi bort två åkare som drog lite nytta av en fuskare, så vi fick spurta om en tredjeplats till slut. I båda racen hade jag Anders precis före mig och i bägge racen blev jag nia. 

Tidigt i loppet och fri lek med Micke Gustafsson.

Offensiva försök med Anders Olsson. Vi kör i samma lag på tisdagarna i Zwift Racing League så det var kul att få träna ihop också. 

Nu ska jag sätta lite fart på denna dag, vi hörs väl snart igen hoppas jag. Ha det gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar