Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-04-07

Vilken kanonstart på Zwift Racing League!

Hej och god morgon på dig! 

Lagtempo igår på Zwift Racing League och vilken kanonstart vi fick till. Nya i division ett och vi noterade en fjärdeplats i vår serie, endast tre sekunder från andraplatsen och bland dom 1418 lag som än så länge har resultat så har vi den 24:e bästa tiden. Högsta ligans resultat väntar vi dock på så vi lär halka ner något innan allt är klart men jag tyckte att vi gjorde en helt sjukt bra insats. 

Ni vet ju kanske att jag taggat lite extra inför denna liga och igår var jag kanske en smula övertaggad och hade nog en något för hög tro på mig själv inledningsvis, vilket gjorde att jag gick stum. Det syns väldigt tydligt på bilden nedan att efter fjärde förningen så gick aldrig pulsen ner igen och återhämtningen existerade knappt. Vilket gjorde att det blev en väldigt jobbig halva. Men med så starka cyklister i laget så trummade vi på ändå. Det var fler än jag som blev trötta men det var hela tiden någon som tog vid och höll tempot uppe. Jag krämade ur det sista i en hård förning och rullade sedan sista kilometern in mot målet. 

Trots att jag gick stum så hade jag 20 minuterswatt på 347 och det bästa jag gjort i vinter är 350, så det var verkligen hårdkörning igår.

Laget och jag. 

Lite surt givetvis att vara så nära en andraplats och bli fyra, men jag tycker ändå att det visar att vi kan vara med och slåss om tätplaceringarna även i denna högre division vilket ger hopp inför kommande lopp. Nu vet vi att vi kan vara med och slåss där framme och det ska vi också göra. 

Kul serie att köra i och ett riktigt grymt gäng i vårat lag.

Nu ska jag ladda om för onsdag här, solen skiner och det här ska bli en bra dag det med. Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar