Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-08-16

Är huvudet dumt så får kroppen lida


Hej och god morgon på dig! 

Gårkvällens Zwift-tävlande blev en hård tillställning. Kanske onödigt hård då jag var den enda som startade på gravel-cykel och alla andra hade landsvägscyklar. Avslutningen på tävlingen var nämligen en grusbacke där gravel är ett bättre alternativ. Så jag testade att köra gravel hela vägen för att eventuellt ha en fördel där. Men jösses så jobbigt det blev. Det syns lite i grafen ovan att jag inte hade något kvar att öka med när backen kom för jag hade gått så hårt hela vägen dit. 

Hela vägen så fick jag ge det jag hade. Typ tröskelträning med fartökningar.

Trots en backe utan intensitetsökning så fick jag högst w/kg under loppet och det slutade med 310 watt i snitt. Vill man se mig lida, hur det är att köra Club Ladder där man möts fem mot fem från två olika lag och den spännande upplösningen när alla motståndare stannade för att byta cykel så sände jag loppet live igår: 


Någon som ser ut att ha konserverat VM-formen och ha bra ben är Lucas Eriksson. Igår startade Danmark Runt och han var verkligen med i hetluften på slutet. Både gick med i fartökningar och höjde farten själv efter deras backar på slutvarvet. Grymt kul att se. Grymt var också Mads Pedersens två punkteringar och upphämtningar där han i princip ensam hämtade in 40 sekunder på klungan. 
När man tar kort på sin TV, då vet man att det är bra. 


Hade en ganska intensiv förmiddag, åt lunch, fick det lugnare och blev lite trött. Kan ha slumrat till i soffan en kort stund också. Så det fick bli en eftermiddagskaffe för att starta om dagen igen. Funkade bra! 

Nu ska det bara vara bra väder resten av veckan. Tänkte nyttja det finvädret med ett långpass idag på gravel-cykeln. Idag är sista dagen för att efteranmäla sig till Gravel Grit n´Grind också. Är det någon som vill/kan samåka med mig dit? Det blir både billigare, trevligare och lättare så...



Apropå billigare så har Siroko alltid en sida med erbjudanden. Det kan vara modeller där man inte har alla storlekar tillgängliga eller bara ett plagg som varit med ett tag. Extra bra priser där och som alltid så kan du använda min samarbetslänk och därmed få 10% rabatt även på nedsatta priser. Länken ger nämligen 10% rabatt på ALLT i deras webbshop: https://srko.co/henrikoijer Gäller för alla, alltid. 
Vill du komma direkt till deras erbjudanden så klicka här


Dags att göra mig i ordning för långpass här men vi hörs på samma kanal imorgon igen. Ha en härlig onsdag, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar