Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-08-17

4 timmar gravel och anmäld till Gravel Grit 'n Grind!


Hej och god morgon på dig!

Igår så körde jag Rogrundan, men baklänges. På bilden ovan så har jag vänt om för att ta bilden bara men fortsatte sedan med mitt vänstervarv. Körde ut via Uvnäs och stigarna bakom Rostberg. Testade grusvägar mellan Backabro och Kvarntäkt för att få bort lite riksväg. När jag kommit till Rog så åkte jag genom Slättberg och rundade norra änden av Bjursen. Körde via slalombackarna till Baggarvet, uppför Dössberget, ner till Mårtsbo, Törnbergs väg och sedan Stångtjärnsområdet till Gamla fruns väg. 

Uvnäs. Här har Långa Lugnet gått. Där borta vid husen så upptäckte Jens Westergren en bakhjulspunktering, erbjöds att få en konkurrents bakhjul mot betalning. Jens fixade istället punkteringen på 45 sekunder och körde ikapp täten igen. Bara för att få en andra punktering... 

Mellan Backabro (Storsveden) och Kvarntäkt. Fin väg och ett klart bättre alternativ än riksvägen.

Det blev några stigar också, Törnbergs väg bättre än andra. 

Tog mig upp mot Stångtjärn också även om jag inte passerade själva Stångtjärn. En hel del vatten i skogarna och vid nedersta bilden hade man byggt en väg runt denna översvämning. 


Tack vare lite extra kringelikrokar och utforskning så fick jag ihop fyra timmar och några sekunders cykling. Kryddade det hela med 5 stycken 30 sekunders på sista timmen också bara för att bli i kanonslag till på lördag. 

För när jag kom hem så anmälde jag mig till Gravel Grit 'n Grind. Vilket jäkla startfält det är med bland andra Marianne Vos, Niki Terpstra, Laruens ten Dam, Nathan Haas, Mattia De Marchi och många, många, otroligt många fler. Dessutom är hela svenska eliten på plats också då tävlingen både är UCI Gravel World Series (som världscup) och SM. Cirka 580 cyklister anmälda och en väldigt stor andel är utländska åkare. Så häftigt att man lyckats skapa detta i Halmstad, hatten av! 

Det kommer att bli en riktigt häftig upplevelse och jag hoppas att jag får med mig mina bästa ben ner. 


Kvällen igår spenderades med svampjakt. Vi kom inte hem helt tomhänta men det var långt ifrån någon succé.

Idag ska jag ha en vilodag, ladda egna batterier och till alla prylar jag ska ha med mig till Halmstad. Se till att få ihop packningen och göra mig redo helt enkelt. 

Gårdagens runda:


Tack för att du läste dagens inlägg. Idag skiner solen och imorgon kommer det ett nytt blogginlägg, vi hörs då. Hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar