Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-08-08

Då går jag ner i min källare...


Hej och god morgon på dig!

Igår åt vi glass, inomhus samtidigt som regnet smattrade utanför fönstret. Idag har det regnat igen. Igår så drabbades både delar av Rättvik och nu även Åre av bäckar som svämmat över. Vattnet förstör mycket när det forsar fram. Hoppas att alla drabbade håller humöret uppe och att allt kan återställas igen. 

Kanske är det dessa väder vi får vänja oss vid. Klimatet ser ju inte ut att räddas och vi kommer väl fortsätta att försöka åtgärda symtomen istället för att göra något åt problemet. Våra hjärnor är så mycket bättre på "här och nu" än att agera på något som händer längre fram. 


Ett personligt elände var att jag inte kom ihåg att anmäla mig till Gravel Grit 'n Grind. Egentligen stängde anmälan i förrgår men det var problem med anmälningssidan så tiden för anmälan förlängdes till igår. 00:08 i natt så slog det mig att jag skulle anmäla mig och då var det ju försent.. 

En positiv sak är att jag idag sett blå himmel. Blev så glad att jag var tvungen att ta en bild.

För att ha en härligare cykelupplevlse även om det regnar så kan jag rekommendera Sirokos regnjacka. Den finns i fyra färger och jag har den svarta. Du får 10% genom min samarbetslänk: 10% på Sirokos sortiment


Igår hade jag en vilodag. Har dock påbörjat ett stort städ- och organiseringsprojekt i källaren så jag fick dagen att gå. Innan så tänkte jag att jag kunde städa ur min garderob på någon regnig semesterdag men fortsätter vädret såhär så hinner jag med garderoben, källaren, resten av huset, garaget och förråden innan semestern är slut. Det är bara att nöta på! 

I kväll så ska jag köra Zwift. Club Ladder (5 mot 5) vilket brukar vara riktigt kul på grund av det mer taktiska upplägget. Sen kan tävlingarna bli precis hur hårda som helst och idag väntar en backig bana och laget jag tävlar med hade i princip kunnat vara landslaget. Så det blir nog en hård kväll... 
Kanske slänger ut en livestream, det var ett tag sedan nu. Skulle du vilja titta på det?


Då går jag ner i min källare....



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar