Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-08-24

Mellan träningar


Hej och god morgon på dig! 

Japp, nu är jag mellan två träningar här. Körde ett sent kvällspass igår fast jag egentligen nästan hade bestämt mig för att vila. Första veckan tillbaka på jobbet efter semester, det går i full fart och igår så hade jag att göra även här hemma ända till tjugo över nio på kvällen. Vad passar väl bättre då än att köra ett Zwift-race kl. 21:30? 

Tre stycken gick loss redan på det andra av tolv varv. Tre cyklister blev fyra. Låt de hållas, tänkte jag och vi var sju i gruppen bakom. Men så började cyklist efter cyklist i vår grupp att ge upp och jag insåg att risken fanns att jag skulle hamna på efterkälken så jag bryggade upp till täten.

En rejäl forcering och sedan kom jag ikapp. Sen rullade det på. Norrmannen drog mest och den rackarn lyckades få en lucka på sista varvet också och vann därmed välförtjänt. Jag sladdade in som tvåa och var mest nöjd över att ha fått ihop 40 minuters träning. 


Nu är det snart dags för dagens övning, Le Peloton. Det gäller ju att hålla igång. 

Vi hörs imorgon igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar