Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-25

Fantastiska cykelmorgnar!


Hej och god morgon! 

Ja, alltså vilka magiska morgnar jag haft dom senaste dagarna. Det går ju inte att klaga på speciellt mycket när det är så fint som det har varit. Att november är en mörk månad märks inte när man också får uppleva ljuset. Bilderna ovan är från igår. Då cyklade jag först till jobbet, sedan hem från jobbet med en rackarns omväg och sedan avslutade jag med trekvart på Zwift. Tyvärr så blev jag lite krokig på väg hem från jobbet. Började ju cykla efter 18 på kvällen och hade inte någon middag i magen och så vidare. 

Käkade ett par Powerbar när jag cyklade ute men valde att ta mig hem och sätta mig inomhus med ett gäng vörtmackor för att hålla humöret på topp. 


Vinterjackan är från Siroko som har Black Friday-REA. Klicka in här och shoppa till runt 50% rabatt (med min länk får du 10% extra rabatt!): https://srko.co/henrikoijer 

Vörtmackorna satt riktigt gött och jag körde ett varv på VM-kvalbanan. Den banan är lätt och snabb, kommer bli ett hårt race med en stor klungspurt skulle jag tro. 

I förrgår skrapade jag ihop fyra timmar och en kvart. Gör underverk för träningsmängden det. Igår så cyklade jag till- och från jobbet. Inget märkvärdigt alls, bara enkel distansintensitet under pendlingen. 

Det mest spännande var att jag höll på att bli påkörd på en cykelöverfart. I min enfald så trodde jag att jag skulle synas med mina starka lampor men det var en bilist som inte uppfattade mig eller missbedömde hastigheterna eller något. Hade jag inte varit en fena på undanmanövrar och bilen tvärstannat så dubbdäcken skrapade så hade det blivit en liten krock där. Något som borde vara en stor grej när det är så nära en trafikolycka men tyvärr så är det allt för vanligt att bilister inte har riktigt koll på cyklister i trafiken. Så jag är van kan man säga och så ska det inte behöva vara. 

Nu gick allt bra, jag gjorde ett tecken åt bilisten att se sig för och bilisten gjorde något tecken tillbaka...

Här kommer gårdagens bilder, från morgonpendlingen. Hemcyklingen gick i totalt mörker och lockade inte till så spännande foton. 






Ja, det där var cyklingen dom senaste dagarna det. Idag blir det Le Peloton och jag monterade dubbdäcken på crossen igår. Så nu ska jag kanske inte behöva bli riktigt lika avhängd som jag blev senast med min MTB. Om jag nu gnuggar på lite så kommer månadens träningsmål att uppnås utan problem. 

Lite sliten är jag, men det är positivt sliten så det går bra. Vi hörs snart igen, tills dess hoppas jag att ni får uppleva det fantastiska ljuset! 

1 kommentar:

  1. Reflexer, reflexer, reflexer! Hellst över några ekrar. Och reflekterande neongula skoöverdrag.

    Men inte ens reflexer hjälper när en idiotbilist anser att lagets krav att cyklisten som har väjningsplikt måste ändå ta hänsyn till avståndet till och hastigheten hos fordon som närmar sig överfarten betyder att det egentigen är cyklisten som har väjningsplikt...

    SvaraRadera