Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-26

Le Peloton


Hej och god morgon! 

Det blev slitsamt igår, i gårdagens inlägg så skrev jag också att jag var lite sliten. Vilket kunde bekräftas när jag försökte cykla snabbt på Le Peloton. Det fanns ungefär en fart och den var inte tillräckligt hög för att mäta mig med de snabbaste cyklisterna igår. Men jag kunde gneta mig med hyfsat ändå och fick ungefär den träningen jag hade hoppats på. 

Ute på andra fartsträckan så höll jag på att bli avhängd först och skulle då ha fått fullfölja större delen ensam. Men då fick jag säga åt mig själv att jag faktiskt inte ens tog i ordentligt. Pulsen var låg och watt-siffrorna imponerade inte. Det bara kändes jobbigt. Så jag tvingade mig ifatt de närmste cyklisterna och kunde köra på med dom till slutet av sträckan. 

Det är annars lätt att tänka på fel saker och vika ner sig när det känns tufft redan från start. Men jag tyckte att jag höll ihop det hela hyfsat. 

Efter att ha cyklat med gänget så rullade jag vidare mot jobbet och på eftermiddagen så rullade jag hemåt igen. Tre timmar och 22 minuter till träningskontot! Totalt har jag tränat elva timmar och 23 minuter denna vecka. Mitt träningsmål kommer jag att klara även i november om jag inte blir sjuk nu i helgen. Känns stabilt och bra. 

Idag blir det nästan som en vilodag, jag ska "bara" köra AW Party by SZR. Imorgon blir det också någon form av cykling och på söndag ska jag försöka kvala till Zwift-VM tillsammans med drygt 300 andra med ambitioner om en topp-5...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar