Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-11-30

Vinst på SWE-Cup!


Hej och god morgon på dig! 

Ja, tro det eller ej men jag lyckades cykla hem den första deltävlingen i säsongens SWE-Cup på Zwift. I gårdagens blogginlägg så skrev jag saker som "nu ska jag ta revansch" och "det ska bli riktigt bra". Jag hade nämligen riktigt bra ben i söndagens VM-kval men missade lite i spurten. Igår hade jag ungefär samma känsla i benen och nu satt tajmingen bra. Det var fyra spurtpriser och extra många poäng vid målgång. Jag lyckades med bedriften att vara 1:a, 2:a, 2:a och 3:a på spurtpriserna så mot målgång så visste jag att jag hade bra chanser på seger. Lyckades bli sjua över mållinjen och det räckte till en seger i SWE-Cup! 

Det kändes givetvis väldigt bra och det hade inte gått utan laget Team SZ Umara med Linda som "team car". Stort tack till er för pepp och hejarop! Vi hade inte mindre än tre åkare topp-10 och dessutom en på elfteplats. Så en riktigt bra start både för laget och för mig själv. Vi fick mycket TV-tid med offensiv åkning och mycket fokus-tid i sändningen också. 

Sändningen från SWECycling kan ni se här, damernas lopp först med oss herrar efteråt:



Stolt som en tupp och med koffein i blodet så tog det ett tag att somna, men det får det vara värt en dag som denna. Har ändå sovit helt okej och har haft betydligt mindre sömn i kroppen efter andra race. 

Dags att rulla mot jobb här, på återhörande kära vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar