Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-12-06

Tillbaka! ( i en julcykeltröja )


Hej och god morgon! 

Äntligen så fick jag göra premiär i min julcykeltröja. Det blev en tur på dryga timmen igår där den juliga cykeltröjan fick komma ur garderoben. Den har faktiskt funnits i min garderob i nästan ett år nu. Beställde en till mig och en till Linda för hennes födelsedag förra året men tröjan kom över en månad försenat så den missade både födelsedag och julafton. Så våra tröjor har fått ligga på lagring i en garderob till nu. Linda fick sin på sin födelsedag och jag kan därmed också använda min. 

Bloggen har vilat sedan i tisdags morse, jag har nästan också vilat lika mycket. Försökte köra AW Party by SZR i fredags men bilden fastnade på Zwift efter 14 minuter så det blev inte mer träning än så. Igår så var jag ute på en liten fintur med jultröjan och sedan försökte jag köra Zwift på kvällen. Då fastnade bilden efter 22-23 minuter så det blev inte heller jättemycket träning. Nu har jag avinstallerat Zwift och installerat om det igen. Hoppas att det hjälper för i kväll är det SWE-Cup och då kan jag inte ha en frusen skärm. 

Turen igår skulle gå till andra sidan sjön för att jag ville utforska lite stigar där. Drygt att cykla runt halva sjön först bara tänkte jag, tills jag insåg att det nu går att gena rakt över sjön. Smidigt med is ändå. 

Rogsåns utlopp i Varpan gjorde dock att min landstigning fick omplaneras lite pga öppet vatten/svag is. Men då fick jag denna vackra vy istället. Där har jag aldrig cyklat förr. 

Stigarna var mestadels fina men just här föll jag som en fura på en större isfläck. Landade på axeln som nu ömmar i vissa lägen. Det var jobbigt att cykla vidare på stigen men att köra Zwift på kvällen fungerade bra. Hoppas det går över snart...




Förutom fallet så var det en fin och bra tur. Det blev 71 minuter och lite nya stigar för min del. Sådant är alltid kul. Speciellt när man hittar något fint/bra. 

Jag tog med barnen till sjön i solnedgången och vi gjorde skridskopremiär också då någon eller några hade skottat upp en liten isbana. 


Annars så har både Linda och Frida fyllt år i förra veckan, hipp hipp hurra!  


Annars så har min bil har lagt av, börsen har gått dåligt och jag har haft ett stort återhämtningsbehov. Vilan har nog varit helt nödvändig. 

Idag är det SWE-Cup igen och jag hoppas att vilan har gett mig riktigt pigga ben. Jag vann förra veckans premiär av SWE-Cup vilket var riktigt skoj. Hoppas kunna göra ett bra lopp också idag. Vi i Team SZ Umara är redo att sätta färg också på kvällens lopp! 

Hoppas att ni får en fantastiskt fin måndag och start på veckan, vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar