Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-12-15

Hårdkörning på nästa veckas bana (tvåa totalt i SWE-cup!)


Hej och god morgon!

Igår testade jag nästa veckas bana för SWE-Cup tillsammans med lagkamrat Johan "Limpan" Lindbom. Då körde vi tre varv och på SWE-Cup så blir det fyra varv. Överlag platt bana men med en "Legsnapper" som tar 45-60 sekunder. Faktiskt så är nog detta min favorittävlingsbana på Zwift. Nu kommer det att bli lite annorlunda med runt 150 åkstarka herrar, men ändå. Vi gjorde tävlingen hård igår genom att gasa rejält och spräckte fältet. Först smet Limpan iväg, jag hakade på och sedan var det full gas tills vi hade en lucka. Då var vi bara sju av 214 cyklister kvar i tät. Till avslutningen så var vi nere på fyra man där Limpan blev tvåa och jag trea i loppet. Slagna av en amerikan.
Det var en till svensk med i täten, Leugim, som tog stort ansvar för dragjobbet och blev fyra. Starkt jobbat!

Cykelförbundet hade det lite lättare denna gång med att slänga ihop en resultatlista från måndagens SWE-Cup. Vilket gjorde att resultaten och totalsammanställningen var ute redan igår. 

Jag är med där i toppen bakom Daniel Pinto och före lagkamrat Jon Werme. Lagkamrater också på 12:e, 16:e och 19:e plats så vi är bra med i toppen av tabellen. Länk till totalsammanställningen: https://zwiftpower.com/league.php?id=902&fbclid=IwAR2EjhiPEJ3wGYiB9aJRvXryt3gGYsJixXIDBefFvN5hI9TOuJMrVpWSjBY

Full fart på jobbet fortsatt och idag ska jag hämta min bil från verkstaden. Hoppas att den får rulla ett tag nu! 


2 kommentarer:

  1. Följer Leguim på strava.Han cyklade 17 mil ute med högt snitt innan ert race. Sen nära 80 km efter ert race. Helt galet 😅

    SvaraRadera